Weer thuis.

19 september 2019 - Stolwijk, Nederland

18 sept 2019  6 km half bewolkt. Lekker lui vanmorgen, wat uitslapen en de rommel een beetje georganiseerd. Zo nu zijn de tassen weer op orde.  We wandelen rond 10 uur de stad in. Op advies van de dame in ons B&B gaan we naar het museumkwartier, hier is het streetlife museum.

Muzeum kwartier Hull

Inderdaad een prachtig museum. we zien daar een verzameling oude fietsen, maar ook oude trams en auto's. We zie er de eerste elektrische auto anno 1901 Topsnelheid 100 km/h er staat niet bij hoe groot het bereik was.

elektrische auto 1elektrische auto 2

Erg de moeite waard. Bovendien is de entree GRATIS, dat klinkt de echte Hollander uiteraard als muziek in de oren. Het 2e museum geeft een overzicht van het ontstaan van de aarde tot en met de midden eeuwen. Vooral een mooi stuk over de tijd dat de romeinen in deze regio woonden. Ook de moeite waard. Daarna een stukje lopen richting de rivier de Humber. Daar schieten we een italiaanse zaak in voor een echte kop koffie, want dat is iets dat ze Engeland nog steeds niet kunnen, Koffie zetten. Ook eten we een pizza. Vanavond op de boot hebben we genoeg brood en beleg dat ook op moet. Verder door het stadje. een bezoekje aan de kerk die hier meer als vereniging gebouw gebruikt wordt.

De kerk in Hull

Heel gezellig met kindercreche en koffie terras. In een 2e hands winkeltje scoren we een stapel kinderboeken voor onze kleinkinderen. Zo is de dag weer rap om. We gaan terug naar de hotelkamer boven de Pub. Halen onze bagage op en de fietsen. Nu is wil haar band slap. Dus pompen. De korte rit naar de boot zal hij het wel houden. Ook hier zijn we heel snel aan boord.

Avond in Hull in de verte de Humber brugde fietsen op de boot

We vinden een lekker plekje en genieten van thee en koffie. Een boek erbij en wachten op vertrek. Na een heerlijke nacht in ons hutje komen we om half 9 in Europoort aan. Kwart voor 9 rijden we de boot af. De rit huiswaarts gaat snel 60 km. in 5  uur.

het mooie Hollandse polder landschap

Net na 2 zijn we thuis. Na een heerlijke reis door Engeland.

Alle volgers bedankt voor de leuke reacties.

Abe en Wil

1. Henk en Renske:
    19 september 2019
    Het was weer erg leuk jullie verhaal te volgen. WIj vertrekken vannacht met de auto naar Spanje en hopen weer lekker te kunnen duiken. Tot later.
  2. Heleen van wijnen:
    19 september 2019
    Heel hartelijk bedankt voor het leuke verslag; wij zijn ook diverse keren in Engeland geweest met de fiets. Ook veel veerboten gehad. Wie weet komen er weer wat bij met de Brexit.
  3. Joosje Horstink:
    19 september 2019
    Welkom weer thuis! Heb vanuit Pillac van jullie fietsverslag genoten. Bedankt Abe en Wil