11 en 12 sept.

13 september 2021 - Malchiner See, Duitsland

Zaterdag 11 sept. Bewolkt af en toe zon.  21 gr.
Om ong. 4 uur wordt ik wakker. Het weerlicht en rommelt. Even later begint het te tikken op de tent. Dit groeit uit tot een stevige stortbui. Om half 7 is het weer droog.
Het vertrek is om half 10. Wij zijn al veel eerder klaar. Ik rij de kano over de camping en het pad naar het strandje. Hier ga ik zitten. Een nudisten paar komen het water uit, na een stukje zwemmen. Ik geniet van het uitzicht over het meer. Als iedereen zo ver is gaan we het meer op. Lekker varen wind in de rug. Na 5 km varen we het Dahmer kanaal in. Na 500 m. houden we met de hele groep koffiestop. Wil en ik stappen weer vlug in de kano om als eersten verder te varen. We hopen ijsvogels te zien, de habitat is er hier perfect voor. Jawel al snel vliegt er een over en die kunnen we een flink stuk volgen. Het blijft elke keer weer een cadeautjes om ze te zien. Vlak voor Malchin varen we weer langs de oude boothuizen.

DSC_6705 boothuizen malchin kl wm

Rond 12 komen we aan bij de kanoclub. Even tent bouwen zodat hij kan drogen. Ik ga met Jaap, Frederik en Peter in de auto naar Anklam. Daar staan onze auto’s. Op de terug weg naar Malchin zie ik kort bij de weg een groep kraanvogels. Ik zet de auto aan de kant en loop een stukje er naar toe.

DSC_6709 kraanvogels kl wm

Mooie vogels die ik door de kijker bewonder. Terug in Malchin moet ik nog met de auto aan de laadpaal. Die bij de VW dealer werkt niet. Ik moet een pasje halen bij de receptie, die gesloten is. Dan maar naar de andere op 10 km van hier. Dat werd een klein avontuur. In het dorpje waar ik moest zijn is de weg afgesloten. De waardin van de kroeg weet een omweg. Over zandpaden hobbel ik de juiste richting op. In het gehucht is aanvankelijk niets te vinden. Maar dan valt mijn oog op een heel klein bordje aan een boom, EV station. Bij een landwinkel in het schuurtje staat hij te glimmen en veel belangrijker hij werkt. Ja nog wel. Al snel komt de eigenaar met de mededeling dat mijn Kia wel erg veel stroom trekt, de kans is groot dat de zekering er zo uit knalt. Of ik dat in de gaten wil houden. Het valt mee en na 25 min vertrekt ik. Een heerlijke kop koffie en een volle accu rijker. 's Avonds een lekkere gezamenlijke afscheidsmaaltijd. Waarbij Jaap en Karien worden bedankt voor hun inzet.

zondag 12 sept. Donker weer later regen
Half 9 hebben we alles ingepakt en opgeladen. We vertrekken richting Holland. Een mooie herinnering rijker.

1. Henk en Renske:
    14 september 2021
    Hebben weer volop mogen meegenieten met jullie natuurlijke trip
  2. Sytske:
    14 september 2021
    Mooi!!! En wetende weer veilig thuis.
    Ciao.