Rustdag in Woodbridge.

11 september 2019 - Woodbridge, Verenigd Koninkrijk

11sept woensdag 7,7 km. Ja inderdaad bijna 8 km. We hebben vandaag geen haast. Op ons gemak een ontbijt. Met een vers gebakken eitje van de kippen tegenover onze hut. Een douche beurt in de openlucht douche.

Openlucht douche

Later een kop koffie, wat is het heerlijk rustig zo. Na 11 uur stappen we op ons stalen ros. We gaan naar Sutton Hoo, een plaats waar de Angelsaksen in de 7 eeuw een grafheuvel gebied hebben.

sutton-hoo

Hier is hun koning Reawold is begraven. In zijn 26 m. lange boot samen met veel graf giften. Deze zijn in 1939 opgegraven en nu te zien hier in het centrum. Heel mooie gouden en zilveren gespen, epoletten . De prachtige ijzeren helm die er te zien is is een replica. De echte is in honderden stukjes gebroken toen ooit de grafkamer in ingestort.

Helm

Maar het is wel een prachtig stuk vakwerk. Terug bij ons verblijf kunnen we lekker de zon zitten. Ik lees weer een stuk in het super spannende boek over de Pelgrim Fathers. Ook dat is een fascinerend verhaal. Ook vandaag de tickets gekocht voor de boot Hull IJmuiden. Woensdag 18 sept 's avonds. Donderdag 19 fietsen we van IJmuiden naar huis. Morgen gaan we richting Norwich. Het is nu half zes hier, het eten is gaar.

1. Henk en Renske:
    11 september 2019
    Lekker blijven zitten waar je zit!!! Geweldig toch zo'n pipowagen!! Nee, dan zitten jullie veel te ver weg!! Geniet ervan!!
  2. Lenie:
    11 september 2019
    Wat een leuke plek! Super om weer met jullie mee te kunnen reizen.