Woodbridge -Loddon - Fakenham.

13 september 2019 - Fakenham, Verenigd Koninkrijk

Don. 12 Sept.  85 km licht bewolkt. Half 9 zitten we op de fiets. Na wat gepuzzel zijn we al vlot weer op de route, zodat ik de gps kan volgen. De route loopt noordwaarts richting Beccles. Na Beccles is het net of we in Holland rijden. Grasland koeien, slootjes. Dit is ook het gebied waar we 5 jaar terug met de kano gevaren hebben. Ik herken de brug bij Beccles. Wat me vandaag opvalt zijn de vele vele pantoffeltjes op de weg. Ik bedoel de restjes van eekhoorns,  konijnen, ratten, muizen fazanten  enz. Honderden liggen er zo plat als een duppie. Gelukkig zien we de meeste ook nog in levende lijve. Vandaag is het zo lekker weer dat de pijpen van de broek geritst worden en de mouwen opgerold. 24 graden.  Het is half vijf als we Loddon binnen rijden. We zien de Swan gelijk staan. Hier slapen we vannacht. Een mooie kamer in een voormalige kerk, naast de pub. In de pub eten we een heerlijk maal.

Vrijdag 13 Sept 74 km. Na een goed English breakfast en een bak koffie stappen we weer half 9 op. Richting Norwich. De route gaat door ongeveer gelijk golvend landschap als gisteren. In Norwich kunnen we, als we willen elke kerk, en dat zijn er veel, bezoeken. Het is open kerken dag. Wij slaan vandaag over. Gisteren hebben wel de mooie kerk van Loddon bezocht.

Kerk Loddon

Al rap zijn we door de stad heen en komen op een fietspad dat over een oud spoor traject loopt. Dit pad volgen we wel 25 km. Heerlijk door het bos. Langzaam stijgen of dalen. Die oude spoorlijnen gaan max. 2% op of neer.

De route over het spoor

Onderweg worden we getrakteerd op, reeen, patrijzen, fazanten, eekhoorns, en nog veel meer vlieged en lopend wild. Langs een deel van het pad liggen grote zandhopen,  uitgegraven door dassen. We rijden om half 4 Fakenham binnen. Hier zou Trump kunnen wonen. FAKENHAM. Het is een gewoon engels dorp zonder bijzonderheden. Wij wonen in de pub.

Onze kamer in Fakenham

Hier is alleen bier. Geen eten. Dus halen we een heerlijke vegetarische piza met een bak salade. We kunnen hem niet eens helemaal  de baas. Daarna de fietsen even gesmeerd. Wil haar ketting begon om olie te smeken.

1. Mary Ann:
    21 september 2019
    I am home now but still following your adventure. I will show Caroline Pouw when I see her.