Ugglarp -Halmstad - Grennå DK. 70 km. 20 gr. Meest zon. Wind 2 a 3.

18 september 2022 - Stolwijk, Nederland

Wat de tijd betreft konden we wel uitslapen, maar tegen 7 zijn we toch weer wakker. Op ons gemak onbijten en inpakken. 8 uur rijden we weg. Het is wat fris en geheel bewolkt. De tocht is weer wat vlakker. Wel zijn er langs de kust nog rotsen.  Onderweg rijden we een natuurreservaat in. Het is een helling die naar zee afloopt, begroeid met o.a. jeneverbesstruiken. Het end van de tocht komt in zicht.

DSC_5129 wegwijzer

Half 11 zijn we in Halmstad. Waar we gelijk moesten schuilen voor een korte maar pittige bui. We rijden gelijk door naar de haven om een kaartje voor de boot te kopen.  Ons plan in Halmstad te slapen en morgen de boot te nemen valt geheel in het water. We hebben één keus. Vannavond 8 uur vertrek. Aankomst 00.30 in Grennå.  Morgen is er geen boot. De volgende zondagavond. Ik bel ons verblijf in Denemarken of we vannacht binnen kunnen. Helaas volgeboekt. Maar ze hebben wellicht een oplossing, in  een ander huis. Vanmiddag krijg ik een mail met een adres ect. Wij fietsen terug naar Halmstad. Een half uurtje. Daar eten we in de zon op een bankje aan de binnenhaven. Later zijn we de binnenstad ingefietst. Er is een streek markt. Verder de laatste inkopen voor de thuisreis en morgen ochtend.  We fietsen wee naar de binnenhaven. Nu zitten we op een bankje in de luwte in de zon. Lekker lui zijn. Dat mag na ruim 1100 km. Over een paar uurtjes naar de veerboot. 19.15. Tijdens het wachten bij de boot ee  regenboog.

Regenboog halmstad

We fietsen de veerboot op. Het is er rustig, er zijn maar 23 auto,s en 2 fietsen aan boord. Nog voor we wegvaren genieten we van een kleurenfestifal dat zonsondergang heet.

zonsondergang

20 uur varen we weg het is al bijna donker. Aan boord wordt een buffet geserveerd, niet duur maar heel goed. De boot gaat wel steeds meer heen en  weer. Af en toe horen we een dreun als hij een grote golf tegenkomt. We hebben een lekker plekje gevonden en we lezen een boek. Wil heeft haar papieren boek uit. Maat op de telefoon gaat het ook goed. Nu lezen we het zelfde boek. 'T Zoutpad. Een aanrader. 00.35 leggen we aan in Grenå. We schakelen alle lampjes aan die we bij ons hebben. Op de fiets aan  mijn rugzak en achterop bij Wil. We moeten nog 9 km fietsen. Niet naar Sangstrup waar we begonnen maar naar Voldby 4 km daar vandaan. Het is hier echt stik donker, geen maan en geen lantarenpalen.  Google maps is onze vriend. We komen 1.45 aan vinden de sleutel onder de mat en zoeken ons bed op. We hebben 2 uur niet meer meegemaakt.

Zaterdag  17 sept zonnig weinig wind .

Even over 8 ga ik mijn bed uit. De douche is heerlijk en die baard van 4 dagen kan er ook gelijk af. Was gepland in een hotel gisteren maar dat liep anders. Heel rustig  ontbeten. We zien nu het mooie kerkje van Voldby.

kerkje voldby

Vannacht was dat onmogelijk.  Voor de laatste keer alles op de fiets.  4 km rijden naar de B&B in Sangstrup. Onderweg bij de supermarkt brood halen. Helaas er is hier geen pinautomaat.  Ik moet nl nog 400 kroon hebben om af te rekenen.  Hier accepteren ze geen pin betaling. Dus zodra ik de auto heb moet ik terug naar Grennå. Even pinnen. Vannacht kon het ook niet op de boot. Bovendien  hadden we geen zin om om te rijden door de stad.   Uiteindelijk zijn 11.00 klaar. Auto ingepakt, fietsen achterop en gaan. Prachtig weer. Vlak voor Kolding is de lucht grijs en valt de eerste regen.  Bij Rødekrö zien we een aantal kraanvogels in het afgemaaide graan veld. Nu staan we te stekkeren net voorbij Schleswig. Nog een paar minuutjes en we kunnen weer. Volgende stop. Een hotel in Achim net onder Bremen. Een keurige zaak. Eigenlijk te chick voor ons. ;-)) Het eten is hier heerlijk.

Zondag 18 sept. Regen regen en regen.

Na een heerlijke nacht en een top ontbijt stappen we in een vol opgeladen auto. Het spettert een klein beetje. Nou daar blijft het niet bij. Onderweg naar huis de ene na de andere stortbui. Soms rijden we 70 op de snelweg. We wippen bij Wil haar broer Ton z'n vrouw Liesbeth aan. Ze wonen maar een paar km van de snelweg in Overijssel.  Even gezellig op visite.  Weer verder in de stortbuien.  Tegen half vier zijn we thuis.  Nagenietend van een schitterende fietstocht. Totaal 1132 km op de fiets-teller. Prachtig weer. Wel behoorlijk wind. Een keer klets nat geregend.

1. Lenie:
    Wat een tocht! Petje af!
  2. Heleen van wijnen:
    18 september 2022
    Was weer heel leuk om te lezen, dank jullie wel! Fietstochten vind ik het leukst! Maar de andere verhalen lees ik ook hoor met plezier!
  3. Ina:
    Welcome Home!
  4. Ursula Sieg:
    19 september 2022
    Thanks for your fotos, expressions every day. Take care!!
  5. Abe:
    19 september 2022
    Ursula please sent your email them I can sent you the Picture you asked for. [email protected]
  6. Sytske:
    19 september 2022
    Welkom thuis en was weer mooi! Kunnen jullie weer trots op zijn en teren op de mooie beelden en herinneringen. liefs. Sytske
  7. Ursula Sieg:
    25 september 2022
    Abeeee....I send Mails...maybe in Spam????
    Ursula
    Mail