Verona - Tenno do Cologna 98 km 24 gr. Onbewolkt

21 april 2019 - Tenno, Italië

Na het doe het zelf ontbijt, stapten we 8,20 op. Eerst een flink stuk dwars door de stad.

Verona

Uiteindelijk na een 5 km. Draaiden we het fietspad op. Om dat zeker 70 km te blijven volgen. De route volgt grooten deels de Adige. Langs de rivier een kleurig geheel van bloemen.

Langs de Adige

De rivier die uit noord Italie komt en door Verona naar de Adriatische zee stroomt. Wel moeten we af en toe flink klimmen. De zon schijnt en er moet goed gesmeerd worden. Dat doen we bij een wegomlegging. Helaas voor ons moeten we een flink stuk extra klimmen.

Wil smeert

Als we in een dorpje op een bankje koffie pauze houden, worden we veelvuldig een Buona Pasqua toegewenst de kerkklokken horen we in elk dorp wel luiden. Het is echt een gezellige boel. Gisteren zagen we wel dat er bloemen de kerken werden binnen gebracht. We hebben gisteravond even wezen kijken in de kerk naast het restaurant. Nou die was prachtig versierd. Zelfs de heiligen beelden hadden witte lelies in de handen.

Omleiding fietspad

Onderweg mooie uitzichten op de besneeuwde bergen in de verte. Nadat we bij Rovereto richting Garda meer gaan hebben we nog een klim. Daarna dalen we stijl af naar het meer.

Nago zi ht op Torbele

We komen daar wel gelijk in de toeristen drukte. Het lijkt de Duitse kust wel. Duits is de voertaal en het fietspad loopt vol met Duitsers. We slingeren ons er tussendoor. In Riva gaan we het fiets pad op naar Verone het dorp vlak voordat we bij Sytske (mijn zus) komen. De laatste km. Is weer flink klimmen. 18.30 uur stappen we voor haar deur af.  Het zit erop. 98 stevige km. Nog een paar dagen hier en dan met de auto huiswaards. We hebben weer een schitterende trip erop zitten. Heel veel moois gezien, en meegemaakt.

Iedereen bedankt voor de reacties, steun enz.

1. Henk en Renske:
    22 april 2019
    Wat een heerlijke verhalen weer, genieten weer echt met jullie mee. Wij inmiddels in Spanje gearriveerd, toch nog gelukt om alles en iedereen even achter ons te laten. Blijf zo door gaan. Groetjes van ons
  2. Kitty:
    22 april 2019
    Hartelijk dank voor de mooie foto's en levendige tochtbeschrijvingen! Groet van ons, fijne dagen en goede thuisreis gewenst; buon viaggio.
  3. Alida Van Rijn:
    25 april 2019
    Nog even van het prachtige Italië genieten en dan weer naar huisje, boompje, beestje.