15 juni Laurenburg - Nassau 18gr. Half bewolkt veel wind. 14 km.

15 juni 2024 - Holzappel, Duitsland

Hevig tikt de regen op onze tent.  Een groot deel van de nacht was kletsnat. Maar tegen de tijd dat we uit de slaapzak kruipen is het droog. Dat zal het ook blijven. De zon komt ook af en toe door. Onderweg moeten we wel flink tegen de wind in klauwen. We vertrekken 9.30 uur en komen net na 10 bij de sluis in Kalkofen.

Weer 4 meter lager

Die wordt vanaf 10 uur bedient. Bij Obernhof leggen we aan voor koffie op een terrasje. Doordat ik aan de deur rammelde kwam de eigenaar deze openen. Eigenlijk een kwartier te vroeg. Ja, hij heeft koffie met kuche. Dat bleek even later alleen maar tiramisu te zijn. Maar wel heel erg lekker.

Jaap heeft het naar zijn zin

Jaap was hekemaal in z,n element.  Terug op het water zien we in de begroeiing op de kant een paar muskusratten scharrelen.

Muskusrat

Trouwens het is weer een wonderschoon stuk deze tocht. Ook laten de vogels zich weer horen en zien. We passeren de laatste sluis.

De sluishond controleerd

Tegen half 2 komen we na 154 km aan op ons eindpunt in Nassau. We laden de boten op en rijden het stadje in.

Het eindpunt in Nassau

Hangen onze auto aan de laadpaal en gaan nog we inkopen doen voor de terugreis morgen.

Nassau kerk en burcht

We kuieren wat door Nassau. Rond 4 rijden we terug naar de kampeerplaats in Laurenburg. Het zit er op wat een heerlijke en mooie tocht. Vanavond een etentje met elkaar. Morgen rijden we terug naar Holland. We hopen dat we dan ook zulk lekker weer krijgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. P.r. Hoek:
    15 juni 2024
    Fijn dat jullie weer een geslaagde week hadden. Goede reis terug.
  2. Izaäk (Sjaak) Mes:
    15 juni 2024
    Fijn dat jullie hebben genoten.
    Goede reis terug morgen.
  3. Renske en Henk:
    15 juni 2024
    Wat een prima week is dat weer geweest voor jullie en ook voor ons want we konden weer mooi meegenieten van al jullie mooie ervaringen.
  4. Didi:
    15 juni 2024
    Leuk om te lezen en dat jullie hebben genoten van het varen . Goede terugreis .
  5. Joosje:
    16 juni 2024
    Dank voor jullie verslag van deze mooie kanotoer en goede terugreis!
  6. Sylvia Van t oever:
    17 juni 2024
    Wat een mooie reis was het
  7. Wim Verhoog:
    19 juni 2024
    Top weer thuis met veel plezier jullie gevolgd

Jouw reactie