Fakenham-Kings Lynn-North Kyme-Market Rasen.

16 september 2019 - Market Rasen, Verenigd Koninkrijk

Zaterdag 14 september. 76 km zonnig. Vandaag beginnen we met pizza. We hebben wat over van gisteren en bij dit verblijf is er geen ontbijt. Je kan nu eenmaal niet alles hebben. Op de parkeerplaats achter de pub zien we Martin en Julia  nog even. Martin is half Nederlands en half Zuid Afrikaan. Bij hem hebben we gisteren geld gewisseld. Hij wilde graag euros hebben voor zijn bedrijfje. Nog een vers brood gehaald bij de bakker. Nu op naar het westen. Er staat een stevige wind tegen vandaag. Het landschap is glooiend met veel akkerbouw. Af en toe zien we in de verte de zee. De baai heet de Wash. Een maal in Kings Lynn is het lastig slaapplek te vinden. Het in n.l. monumenten weekend. Net als in Holland. Met wat hulp van de VVV. Vinden een slaapplek in een voor ons doen luxe hotel. Echt Engels en vooral gedateerd. Maar we kunnen er een avond maal eten. De eigenaresse, een zenuwachtige dame,  knutselt dat zelf in elkaar, want de chef is niet op komen dagen. Het smaakt goed en is ruim voldoende.

Zondag 15 Sept 97 km. Zwaar Bewolkt. Na een goed full English breakfast. Vertrokken. We snijden een stuk af. Hiermee hopen we voldoende tijd te hebben om voor woensdag bij de veerboot te zijn. We rijden nu in een lijn naar het westen i.p.v. een hele grote lus via het zuiden. Het is zeker 20 km korter. Wil zit alleen in de rats dat we de brug bij Sutton Bridge niet over mogen. Het is n.l. de brug in de A17. Wij fietsen over kleine binnen wegen ongeveer evenwijdig aan die A17 maar op de kaart kunnen we niet zien of er langzaam verkeer over mag. Ik heb op Google Street view wel een soort zij pad aan de brug gezien dus hopen we er het beste van. Jawel het lukt. Verder naar het noorden nu. We trappen pittig door vandaag. De lucht is drijgend.  Zo passeren we Boston. Een 20 km boven Boston  vinden we een B&B in North Kyme. Maar het is nog best stevig trappen. Het landschap is hier zo vlak als een pannekoek en de wind is stevig. Zeker als de route recht tegen de wind in gaat. Het laatste langs stuk is 9 km rechtuit. We komen hier alleen een aantal trekkers met ploegen tegen. Die bleken terug te komen van een ploegwedstrijd. Nu nog 5 km over een 2 baans weg. Vrij druk waarbij het verkeer langs ons schiet. Gelukkig houden ze goed ruimte. De B&B is prima we hebben een kamer in het huis tegenover het Indische restaurant. Keurig netjes.  Ook het eten (Indisch) is erg goed. Alleen voor een bier moet ik naar de buurman en met de pul in de hand over straat terug.

Maandag 16 september bewolkt 74 km. Het heeft vannacht gegoten, maar nu is het weer droog en dat zal het ook blijven. We krijgen ook hier weer een Engels ontbijt. Tien over 8 zitten we op de fiets. Een km. Terug over de drukke weg daarna rijden we een andere route. Wel over 2 baan wegen naar stukken stiller. Uiteindelijk na 15 km komen we weer op onze route.

Landschap langs het spoor pad

Aan het begin van een fietspad  over een oud spoor. Langs de rivier de Witham. Deze brengt ons helemaal tot Lincoln. Wel 30 km fietspad.  Onderweg een dood ree op de weg nog voor het fietspad. Verder een ijsvogel boven ons pad. In Lincoln rijden we omhoog super stijl 12 a 15%. Boven staat een gigantische kathedraal. We eten onze lunch in het parkje naast die kerk.

Lincoln center

De zon komt door, heerlijk. Na ons eten lopen we de kerk binnen. Kijken even kort en vinden het niet waard een kaartje te kopen. Dus lopende er weer uit. Het zelfde met het kasteel t.o. de kerk.  Ook dat slaan we over. Een ommuurd parkje met 2 renesanse gebouwen. We boeken ondertussen een slaap plek 30 verder in Market Rasen het landschap wordt weer glooiend. Zo hobbelen we naar ons bed toe. Een prachtige kamer. Net aangekomen wil ik naar de bakker. Helaas lekke band.

Lekker band

Vlug op Wil haar fiets brood en beleg wezen kopen voor ontbijt morgen. Toen band geplakt. Zo klaar voor morgen.  We zitten lekker in de zo'n voor ons verblijf met een mok koffie.

Ons b&b

1. Henk en Renske:
    17 september 2019
    En hoe ging het nu met die brug van de A17?? Konden jullie er nu over of was dat met het pondje van de foto??
  2. Abe:
    17 september 2019
    We konden er over. Geen probleem. Het was een smal zij strookje aan de buitenkant van de brug.