Ziek en gammel naar laguna Chalviri

14 oktober 2016 - Laguna Chalviri, Bolivia

10 okt  lunes
 Even voordat de zon opkomt zijn wij uit de slaapzak. A. We willen weg zijn voor onze vriend de parkwachter er weer is. B. Het wordt en pittige dag dus vroeg weg is dan het beste. Helaas komt er bij mij een diaree opzetten. Dus dat wordt onderweg maar rotsblokken opzoeken.  De reis verloopt heel traag. Van fietsen komt weinig, de weg is zo slecht dat we moeten lopen. Het wordt dus duwen en wel omhoog tot 4740 m. Mijn diaree, wordt aangevuld met maagkramp. Ik voel de kracht uit mijn lijf wegsijpelen. Na vele korte stops, waarin ik tekens een klein beetje eet. Is het rond 4 uur echt op. VequñaWe staan op de kruising naar Sol de Mañana, het geiser gebied. Er komen 3 jeeps aan die we aanhouden. Deze mensen horen tot één groep en willen ons helpen. De fietsen en bagage gaan op dak en wij erin. Echter voordat ze naar aquas clientes rijden, toevallig ook ons doel voor vandaag, gaan ze nog bij die geisers kijken. Dus niet geplaned toch gezien. Ik blijf in de warme auto, Wil gaat kijken en maakt wat foto,s. Net voordat de zon onder gaat rijden we de nederzetting aan Laguna Chalviri in. Op 4400 m hoogte.We vinden een prima slaapplek. Ook wordt er een bord soep en spagettie geserveerd. Nu vroeg naar bed en hopen dat het morgen beter gaat. We zijn zo goed aan de hoogte gewend dt slapen geen probleem is. Vaak is dat, als je niet goed gewend bent een probleem.

1. Willeke:
    14 oktober 2016