Terug naar Salta

5 november 2016 - Salta, Argentinië

4 nov.

We zijn niet erg vroeg vandaag. We laten eerst de tent goed drogen in de zon. Vermoedelijk gebruiken we hem niet meer voor we naar huis vliegen. Tegen 10 uur hebben we alles ingepakt.Bij Tilcara

Omdat het zonlicht ‘s morgens van het oosten komt en ‘s avonds uit het westen, gaan we vanmorgen nogmaals naar boven. Nu hebben we mooi licht op de gekleurde bergen aan de andere kant van het dal. Terug in het dorp moeten we door een doolhof van straatjes ons een weg naar de brug zien te vinden. Het hele dorp staat op zijn kop. Er is een hoofdstraat afgesloten, omdat ze die aan het verharden zijn. Maar ook hier vinden we de uitgang. Bij de brug is een benzine station. Hier tanken we, alleen betalen is weer moeilijk. Onze creditcard en bankpas werkt niet. Alleen visa werkt hier. Dus alle losse peso,s opgezocht. Ook daar moet je op rekenen in deze wereld. Zorg voor reserve geld. Gelukkig kijken ze hier in Argentinië niet naar de staat van de biljetten. Sommige zien eruit als gebruikt wc papier. Vooral die van 2 peso, 12 cent. In Chili nemen ze geen geld aan als als er een vouwtje te veel in zit en zeker niet als er een scheurtje in zit. We hebben vandaag tijd zat. De auto moeten we voor 9 uur vanavond terug brengen. Dus eerst nog een stukje naar het noorden, naar Humahuaca. De omgeving blijft ook hier schitterend. Het is een groot dorp met een gigantisch monument voor de vrijheidsstrijders van Argentinië. Dat trekt veel bezoekers waaronder veel scholieren die hier met schoolreis naar toe komen. De Argentijnen zijn heel nationalistisch, dat merk je wel. Zo worden er foto,s gemaakt van groepen met de vlag erbij. Ook zijn ze trots als ze over hun land vertellen. In het dorp is het hier vooral tourisme wat je ziet. Wij hebben het wel gezien, en we beginnen aan de terugreis. Het is 220km naar Salta. We rijden op ons gemak met vele stops terug. Langs rio grandeTegen 7 komen we in Salta aan.  Wil loopt het hostel in en laat de auto verhuur bellen. Binnen 10 min zou er iemand zijn om de auto op te halen. Wel moet ik in de auto blijven zitten want er mag bij het hostel niet geparkeerd worden. Inderdaad de politie heeft me in de gaten en na 25 min komt de diender. Mijn spaans ik onvoldoende om een prent te voorkomen. Na een half uur komt de verhuurder aankakken. Ik verras hem met die bon. Die is voor u, als je binnen de afgesproken 10 min hier was, had je die niet gekregen. Hij foetert wat en probeert de bon weer aan mij te geven, maar daar trap ik niet in.

Het rent vlug de auto rond ter controle en vertrekt.  Dat is ook weer afgerond. Als we ons weer op de kamer geïnstalleerd hebben, gaan we op het plein wat eten. We moeten nog wel even geduld hebben. De restaurants openen de keuken pas rond 8 uur. Maar dan kunnen we toch genieten van ons avondmaal

We zitten nu weer in hostel Sol Huasi Belgrano Av. in Salta. ik denk dat we hier blijven en dagtochten gaan fietsen. Vandaag wat luieren, sokken wassen end. dan hebben we nog 3 dagen. groeten asn ieder.

1. Hans en Lenie:
    5 november 2016
    Weer mooie verhalen!
    Geniet maar van jullie laatste vakantiedagen.
  2. Els kwink:
    5 november 2016
    geniet van jullie laatste dagen.