Rondje San Lorenzo, Lesser

9 november 2016 - Salta, Argentinië

6 nov domingo

Na een rustige start vanmorgen zijn we vandaag zijn we rond 11 uur op de fiets gestapt. Richting San Lorenzo, jawel daar zijn we eerder ook al geweest. Maar nu willen we een rondje maken. Er is totaal geen info over tochtjes rond Salta, dus moeten we zelf uitvinden waar en hoe te rijden. Ook fatsoenlijke kaarten zijn er niet. Daarom gebruik ik nu Google maps. De kaart van regio Salta heb ik gedownload en kan ik nu zonder internet onderweg gebruiken. Op die manier vinden we de weg. Een dus naar Wil in de sportschoolSan Lorenzo, Wil heeft zoveel energie dat ze de openbare sportschool, die hier gewoon langs  de weg staan, uitprobeert. Dan naar Lesser waar we aan de beek hebben gegeten en hebben genoten van een voorstelling. Aan de overkant van de beek komt een familie recreëren. Er wordt voor een schoolklas aan spullen uitgeladen en naar  de oever van de beek gesjouwd. Moeder bouwt alvast de tafel op. Nou dat is lachen. Als ze de ene poot in het blad steekt, duvelt de andere er weer uit. Dit houd ze wel 20min. vol. Andre van Duin kan het niet verbeteren.  Aan de andere kant van de brug zit een familie met 5 kinderen. Zij genieten vandaag en wellicht ook morgen van de felle zon. Zie foto. Zo is Familie bij beeker altijd wat te zien. Wij fietsen verder. Het uitgezochte weggetje konden we helaas niet in. Militair terrein, ja dat staat niet op Google maps. Dus verder totdat we bij de stad komen. Hier pakken we het fietspad naast de snelweg richting centrum. Het is wel oppassen wat de afritten kruisen het fietspad, zodat die afslaande auto,s met 80 over ons pad vliegen. Voorrang verlenen kennen ze niet. Hier geldt het recht van de brutaalste. Rond 2 uur zijn we weer terug in het hostel na 33 km. Vanmorgen heb ik nog een nail verstuurd voor de deelname aan een mountainbiketocht voor morgen. Helaas geen reactie, dus dat zal wel niets worden. Nog even naar een ander bureau gelopen, maar hun aanbod was beperkt tot een mtb tocht berg af van 10 km. Waarover ze 4 uur doen. Tegen een prijs van bijna €100. Ja euro. Nou dan gaan we wel wat anders doen morgen.