Wachten tussen hotel en bus

5 oktober 2016 - Sucre, Bolivia

Vandaag niet zoveel spannends, maar zo,n rustdag is best lekker. Tot nu toe bedankt voor de reacties. Heel leuk van jullie te horen en mee te krijgen dat de verhaaltjes van ons ook goed worden ontvangen. De komende 3 a 4 dagen zijn we in Sucre en dan weer terug naar Uyuni. Potosi slaan we denk ik over. Ik pas net mijn lengte toch niet in de zilvermijnen. Waar, helaas veel kinderen werken. Wil en ik hebben eigenlijk geen behoefte om daar te gaan kijken. Wel een kort verslag van gisteren.

Hietonder wat foto,s van de dutse famile, Scott en Sue uit Akaska.

4 oktober martes
Na het ontbijt eerst alles ingepakt de fietsen en een deel van de spullen kunnen we achter later in het hotel. 11 uur moest de kamer leeg zijn. Nou dat lukt. Tussen door heeft Wil een kop koffie geaakt. Samenmet onze nieuwe buurvrouw, een Duitse van 61 die 11 maanden op de fiets rondreist. Zij heeft pech met haar fiets. Ze komt vanaf Juliani gelift, om nieuwe banden te kopen. Als ze weer kan rijden gaat ze terug naar Juliani ten zuiden van de Salar de Uyuni.
Wij lopen het pension uit en gaan lunchen op het pleintje om de hoek. We worden wat later aangesproken door een Nederander. Het is een gepensioeerde boer (Luois) van 67 uit Braband. Hij fietst met een interationale groep van Quito in Equador, naar Usuhaja, het zuid puntje van Zuid-Amerika in 16 weken. Hij was om een praatje verlegen. Na de middag komen Scott, Sue, Ribana en haar zoontje. Wil blijft met Sue op het bankje op het plein zitten, wij gaan met elkaar naar het treinen kerkhof.  Trein 4Nadat we weer terug zijn, gaan we even bij Thorsten langs om gedag te zeggen. Hij zit ziek in het hotel. Nu nog een paar uur wachten tot de bus vertrekt. Die uren maken we met Scott en Sue gezellig in een eethuisje. Waar we een lekker maal naar binnen werken. Even over 9 zijn we bij de bus. Hier gaat alles "tranquile" eerst de paketten laden en 3 keer controleren. Uiteindelijk vertrekken toch redelijk op tijd. De bus blijkt geen wc aan boord te hebben dus alles vasthouden tot morgen ochtend 5 uur.

De hele groep zonder Scott Scott

Abe Wil Sue Thortsen  Lamun en Ribaba          Scott

Sue Wil en Abe Sue Wil en mijn persoon

1. Maaike Maaijen:
    5 oktober 2016
    Ziet er goed uit!. Nu in Sucre. Heerlijke stad, gaan jullie nog bij de dinovoetstappen kijken? Wij hebben toen een hele mooie wandeling gedaan.
    Mocht je zin hebben in Nederlands eten, bij cafe Floriene kan dat ;-)