Uyuni avond trip naar de Salar

3 oktober 2016 - Uyuni, Bolivia

3 okt. Lunes
Uitgeslapen en wel tot 8 uur. Uit bed broodjes halen. De winkel van gisteren heeft nu geen brood. Dus even doorlopen naar de markt om de hoek. Heerlijk verse bolletjes. Na het ontbijt op zoek naar een middel om onze lippen te helen, die blijven gevoelig door de scherpe zon, helaas er is niets anders bij de Farmacia. Dus moeten we mee leren leven. Wel heb ik een pot koffie poeder kunnen vinden, dat is gelukkig wel te koop. Wil blijft lekker lui in het hotel. Ik ga bij de buurman, het reis bureau, de trip voor vanavond vastzetten en ik loop het treinstation door. Best een mooi gebouw voor die 5 treinen per dag. Na ons middagmaal, lama biefstuk patat en rijst. Komen Scott en Sue, om met elkaar de ticets te gaan kopen om morgen avond met de nachtbus naar Sucre te reizen. Om 4 uur stappen we met 5 anderen in de landcruiser die ons de zoutvlakte op brengt. Eerst gaan we naar een gebied waar er zout voor consumptie wordt gewonnen. Honderde torentjes zout staan er te drogen. Daarna rijden we naar een stuk van de salar dat bedekt is met een laagje water. Dat geeft een schitternde spiegeling. Hier worden we getracteerd op een fantastische zonsondergang. Kijk maar op de foto.Zouttorenjes
Daarna is het even wachten op een mooie sterren hemel. Maar dat is door de lichte bewolking, die de mooie zonsonderang heeft bezorgd, niet zo goed te zien.
Het is, mede door de harde wind vinnig koud geworden. We besluiten terug te gaan. Na een paar km. Zien we het ver in het oosten weerlichten. We stappen uit om dat te kunnen bekijken. Ook worden de wolken dunner. Nu kunnen we aan de horizon het weerlicht zien en de melkweg boven ons. Incl. vallende sterren. Met een kwartier zit iedereen weer in de auto. Het is echt vies koud. We rijden nu direct terug naar Uyuni. Een verzameling prachtige foto,s op de SD kaart en een mooie herinnering rijker. Weer genoten van het natuurschoon.Zonsondergang