Uyuni rust-klusdag

2 oktober 2016 - Uyuni, Bolivia

2 okt. Domingo
Op het dooie gemak komen we vanmorgen op gang. Om de hoek van de straat ga ik broodjes halen. We ontbijten op ons gemak.  Vandaag klusdag en rustdag. We gaan wat fruit kopen, de lippenstift is op en onze lippen smeken om verzachting. Op deze hoogte 3460 m. blijf je smeren. Maar eerst gaan we naar de fietsen wasserette. Eigenlijk de autowasserette maar onze vriendjes worden daar keurig ontdaan van de korst zout. Fiets wassenOp onze glimmende fietsen gaan we Uyuni in. Lopen over de markt, kopen mandarijnen. In de overdekte markt, wat een echt foto feestje is kunnen we kaas, tomaten, salade enz. kopen.  Hier heel veel mensen in de originele dracht. En een feest van kleuren. Heerlijk. De lunch is gekocht, in het hostel maken we hem soldaat. Na de middag een dutje voor Wil, en een wandelingetje door het centrum voor mij. Markt UyuniIk wil bij een reisbureau een tripje bespreken voor morgen. Helaas siesta, alles is dicht. Dus maar een beetje glummeld. Later in de middag zijn we naar de treinen begraafplaats gefietst. Een paar km buiten Uyuni. Een heel surealistische omgeving. Als je de stad uitfietst lijkt het wel of beter gezegd het is een vuilstort. Overal pastik folie elk struikje hangt er mee vol. Verderop staan over een lengte van 2 a 3 km allmaal oude spoorwagons half gesloopt en roestig. Aan het einde staan tientallen oude stoomlocomotieven. Uiteraard  ontdaan van de bruikbare stukken. Een heel appart Trein 2beeld. Op de foto kun je jezelf een voorstelling maken. Op de terugweg, langs het reisbureau en de trip voor morgen middag en avond rond gemaakt. Hierop moeten jullie 2 dagen wachten want we komen laat terug. Nu ga ik snel onze was ophalen, en daarna eten samen met Scott en Sue.

1. Willeke:
    3 oktober 2016