Van Sucre terug naar Uyuni en de zaterdag.

8 oktober 2016 - Uyuni, Bolivia

7 okt. Viernes
Om half 10 zitten we in de bus naar Uyuni. Dat wordt een hele zit. 8 uur, maar het is niet anders.
Het duurt zeker een half uur voordat we de stad uit zijn.  Mooi even de mogelijkheid om Sucre-Uyuni2wat berichtjes te mailen. Hier heb ik nog verbinding via mijn Boliviaanse telefoonkaart. Buiten de stad wordt het groener er redelijk wat bomen. Veelal eucalyptus en af en toe een dennen soort. Ook een lokale populier. De weg slingert tussen de bergen door. Bijna overal is er wel bewoning langs deze weg, die er prachtig uiziet. Super mooi asfalt. Ik denk dat hij nog maar een of twee jaar oud is. Sucre-Uyuni1
We klimmen hoger en hoger tot ruim 4000 m. Na Potosi wordt het landschap desolater. De bergen kleuren van bruin tot geel, rood en groen. Hier en daar zelfs bijna wit. Een prachtig kleuren pallet.
Na een kleine 8 uur zien we de vlakke zoutvlakte opdoemen. Nog een half uur en we arriveren in Uyuni. We lopen naar het hotel waar we enkele dagen terug ook gebivakeerd hebben. Er is een kamer vrij dus snel geregeld. De bagage, die we niet in het hotel konden opslaan, halen we op bij het reisbureau ernaast. Mooi wij kunnen nu gaan voorbereiden voor het vervolg van de trip naar het zuiden. Maar dat doen we morgen. Nu worden we zo verwacht voor het avond maal. De groep fietsers is er nog. Morgen gaat het
Duitse gezin verder. Overmorgen gaan Scott en Sue ook op de fiets, en wij, ik denk eerst een stuk met een jeep. Maar dat zien we dan wel weer.

8 oktober. Sabado.

Vandaag is Joris jarig onze kleinzoon wordt 4. Na een heerlijke nacht, aan de slag. Voorbereiden voor morgen ons vertrek naar het zuiden. We regelen een jeep die ons morgen naar Laguna Colorado brengt ongeveer 250 km. Wel een flinke hap uit ons buget, maar het stuk fietsen zien we niet zitten. Het moet wel leuk blijven. Daarna onze verblijfs papieren verlengd. We mogen nu tot 16 nov. blijven niet dat we dat doen  maar 16 oktober was te krap en we willen geen boete riskeren. Daarna een kort bezoek aan de lokale begraafplaats.Kerkhof uyuni Dat is hier heel wat anders dan bij ons. Kijk maar op de foto. Lange muren met nissen en heel veel bouwsels. Nog wat inkopen om straks voldoende eten te hebben. Langs de Laguna route is vrijwel niets te koop. We zullen beginnen met wild kamperen bij het rode Laguna Colerado.

We zijn ook een weekje onbereikbaar op deze route. Zijn er nog berichten aan ons stuur ze snel. Over een paar uur zijn we dus uit de lucht.

Tot ver een dag of 5.

1. Willeke:
    8 oktober 2016
    Goede reis en tot gauw, mooie verhalen.
  2. Willeke:
    8 oktober 2016
    leuk om te lezen Wil en Abe, houd jullie taai met de knie en enkel........
  3. Willeke:
    we blijven jullie volgen
  4. Hans en Lenie:
    8 oktober 2016
    Goede reis, tot over een paar dagen!