In Salta.

28 oktober 2016 - Salta, Argentinië

28 okt. Viernes.

Al om 7 uur worden we getuige van de avonturen, die een 4 tal. Mede gasten van het hostel hebben meegemaakt. Niet dat we van de verhalen veel verstaan. Maar dat ze stevig hebben ingenomen gisteravond is duidelijk. Om de kater weg te werken Saltabeginnen ze ook nu maar met drank. Een lolbroek kijkt even achter het gordijntje onze kamer in. Ik denk dat hij zich nu nog steeds schaamt. Wij zijn de stad in gegaan. Om 11 uur stappen we op de stadsrondrit. Een open bus die ons 2 uur langs van alles in de stad rijdt. We zien pleinen, parken, uitzichtpunten, kerken, St Franciscuskerk Saltakloosters, en vooral veel standbeelden van vrijheidsstrijders en generaals. Daarna wat gelezen. De winkels zijn van 1 tot 5 dicht, dat noemen  ze siesta.

Later wat eten gekocht en geprobeerd een Interieur kerk saltaliter benzine voor de brander te kopen. Helaas dat is ook hier een onmogelijke opgave. De winkels verkopen het niet, een campingwinkel heeft het niet en de benzinepomp verkoopt min. 5 liter. Dus dat moeten we op een andere manier zien te bemachtigen. Wil heeft in het hostel Standbeeld Saltagekookt, rijst met groenten en een verse worst. Yoghurt met cruesli als toetje. Straks lopen we nog even naar een reisbureau om te informeren of ze ook meerdaagse fietstochten hebben.

Morgen gaan we op de fiets naar een mooi dorp op 12 km hier vandaan, San Lorenzo.

Daarover morgenavond meer.

1. Lyanne:
    29 oktober 2016
    Weer genoten van jullie - bijna - dagelijkse portie reisvitaminen.