De dodenweg

19 september 2016 - La Paz, Bolivia

Deathroad 1 -19 sept.

Vanmorgen vroeg de fietsen uit de badkamer gehaald, ja we moeten ze op onze kamer stallen. Gelukkig is de badkamer net groot genoeg. Om 8.00 uur precies worden we opgehaald. Samen met nog 4 Spanjaarden de ook in ons pension zitten. Onderweg worden  een aantal fietsen (MTB,s) opgehaald en rijden we naar het startpunt op 4700 m. Vandaar eerst een paar km asfalt. Daarna nog een stuk met het busje naar het echte begin. Op de yungasweg, zoals hij werkelijk heet moeten we links rijden. Nog maar 10 min. onderweg en het begint te regenen, af en toe zelfs een klap onweer. Het maakt de weg wel glibberig. Maar het maakt de afdaling er niet minder mooi van. Het is een nevelige omgeving en dat maakt het wat spookachtig. We genieten volop. Beneden wacht een warme douche en een heelijke warme maaltijd. Om 20.30 komen we terug in ons verblijf. Een tas vueze natte kleren en een ervaring rijker.

Deathroad 2 op het randje.

Deathroad 3 spookachtig mooi.