Onderweg naar de Moezel

27 juni 2025

Zoals in het eerste verhaal al stond. We zijn eerst naar zuid Limburg gereden. Daar komen we tegen 11 uur aan. De imkers van vereniging Mergelland zitten klaar met koffie en vlaai. Daar bezoeken we 3 verschillende bijenstallen. Eerst in Stein, daarna in Bemelen de derde in Oud Valkenburg bij het kasteel.  Heel mooi om in Bemelen een oude mergelgroeve in te gaan. Daar staat n.l. de verenigings stal. Nadat het hek geopend is, rijden we de stilte binnen. Een kudde geiten kijkt ons aan met een blik van hoera eten! Verder op staat de bijenstal middden in de oase van rust. Heel anders is de stal bij Oud Valkenburg.  Deze staat in de heemtuin van IVN, daar komt veel bezoek. Als ik mijn fotowerk klaar heb is het al bijna 5 uur. We op gaan op zoek naar een slaapplek.  Die vinden we tussen Epen en Vijlen. Een boerderij  camping met een prachtig uitzicht over het Geuldal. Een prachtige zonsondergang krijgen we hier cadeau.

Zonsondergang op de camping

Om 7 uur worden we gewekt door tikken op de tent. Het regent. Dus dat wordt in de tent ontbijten. We pakken alles van binnen uit in. Als laatste proppen de natte buitentent in een plastic zak. Dat zien we vanmiddag wel weer. 8 uur rijden we weg.

Als eerste stop de snellader van Tesla in Verviers, pech zeg. Uitgeschakeld. Ze zijn het terrein aan het renoveren. Door naar St Vith. Daar laden we vol. Rustig touren we op en neer door de Eifel naar Klüssenrath. Waar we tegen 1aankomen. Er zijn al enkele mede kanoërs aanwezig. Wij bouwen ons tent op, dan kan hij lekker drogen. Nu is het half 4 en zit ik onder een boom in de schaduw. Uitzicht op de Moezel. 

Camping Klüssenrath.

Foto’s

4 Reacties

  1. Sjaak Mes:
    27 juni 2025
    Ik heb er al weer zin in jullie belevenissen te lezen en te zien.
    Gelukkig de spullen weer droog.
    Fijne avond.
  2. Jacklyn Koot:
    28 juni 2025
    Hallo samen, een hele fijne vakantie gewenst
  3. Joosje:
    28 juni 2025
    Fijne tocht gewenst!
  4. Mary Ann Hayman:
    30 juni 2025
    It is good practise for me to read your Dutch!