Canterbury -Basildon

8 september 2019 - Basildon, Verenigd Koninkrijk

7 Sept,  vandaag vertrekken we uit Canterbury, Na een karig ontbijt.

Scheef huis in Canterbury

Eerst rijden we wat rond in dit mooie stadje, dan gaan we verder. De route voort ons noordwaarts tot de kust bij Whitstable.  Die volgen we dan westwaarts. Uitgestrekte kwelders, met veelal paarden.  Langs kleine haventjes die nu droog lagen. De boten op de slik. Laag water nu. Na 71 km bereiken we Gillingham. Hier slapen we in een simpel geasthouse. Het was veel al donker weer, af en toe een druppel.

8 Sept.  50 km. Ook hier vertrekken we op tijd. Vandaag moeten we de rivier de Thames over. We rijden over smalle paadjes langs de kust.  Link het vaste land rechts kwelders. Wel mooi om te zien. Rond 10 uur stoppen voor koffie. Het lijkt we een tribune waar we gaan zitten. Nog geen 2 tellen later horen we motoren ronken. Er komen 5 grote zware shovels het terrein op rijden. Na een rondje  stellen ze zich op. Nu weten we wat Engelsen gaan dien op zondag morgen. Racen met shovels.

De shofels staan op rij.

Het vlot lekker we hebben prachtig weer. Al om 11 uur staan we in Gravesend bij het pontje. Maaaaaar,  die vaart vandaag niet, het is zondag. Wat nu. De autoweg iets verder mogen we niet gebruiken. Uiteindelijk zijn we naar het station gefietst daar een kaartje gekocht en via Londen en aan de andere kant terug naar Grays.

Fiets in de trein

Daar komen we13.40 aan. Balen maar bijna 3 uur voor hemelsbreed 3 km. Het goede bericht is dat we weer lekker fietsen. Richting noord. Al snel zijn we weer op de uitgestippelde route. Tegen 5 uur komen we in Basildon. Een bed staat er in het Capanile hotel. Een wat muffee kamer die we eerst eens goed luchten. Na een douche en een maaltijd zit het er voor vandaag op. Morgen verder.

1. Heleen van wijnen:
    9 september 2019
    Wat een leuke verhalen weer. Wij hadden 2 jaar geleden het pontje wel in Gravesend. Over de grote brug mocht je inderdaad niet fietsen maar in ons boekje stond dat er een gratis bus reed met fietsvervoer. Dat hebben we verder niet meer uitgezocht, maar wel van medefietsers gehoord dat dit ook een goede mogelijkheid is om de thames over te steken.
  2. Mary Ann:
    11 september 2019
    Sounds like you are overcoming all the obstacles and enjoying the trip. I have one more week in the Netherlands .