Basildon, Colchester,Woodbridge.

10 september 2019 - Woodbridge, Verenigd Koninkrijk

Ma. 9 Sept,  80 km. Als we wakker zijn maken we ons eigen ontbijt. We doen rustig aan. Buiten is het wat troosteloos  nat weer. De wind is weg. Het gevolg is dat de regen blijft hangen. Dat gebeurde dus ook. Het is de hele dag nat. Nadat we de stad uit zijn, gaat de route over het heuvelland.

Fietspad door het bos

Veel van de weggetjes liggen diep ingesleten in het landschap, sommige wel 2 m. Diep. Andere worden aan twee kanten begrenst met hagen van meidoorn, hazelaar,  haagbeuk, sleedoorn,

Sleedoorn

budlea en nog vele andere soorten. We zien vandaag vele grijze eekhoorns. De regen valt precies zo hard, dat mijn broek, gevuld met warme spieren,  kan drogen. Onder de luifel van een Chinees restaurant, later onder her poortje bij een heel oud kerfhof.

Koffiepauze onder het poortje bij het kerkhof

drinken we onze eigen koffie. Tussen de middag hebben in een locale pub lekker gegeten. Uiteindelijk schiet het toch lekker  op. Het laatste stuk nemen we de gewone weg naar Colchester, het is nog 10 km. die we in hoog tempo afleggen.  Ons verblijf  is een geasthouse in het centrum. We staan voor een dichte deur. Na een telefoontje krijgen we de code van de deur en instructies welk kamer ect. Het is een mooi verblijf. Het lijkt wel een muzeum, zo oud alles is binnen.

Din. 10 Sept 70 km. De zon schijnt, als we opstappen. Eerst rijden we door de stad, bekijken wat Romeinse resten, van o.a. de muur en de poort. Dan gaan we weer de route op. Slingeren door straatjes om uiteindelijk weer in de rustige countryside te komen. Ook vandaag rijden we een mooie route. We zien weer veel eekhoorns maar ook patrijzen en een witte fazant haan.

Eten onderweg

De zon laat lieverlee verstek gaan, maar het blijft heel de dag droog. We rijden Essex uit en Suffolk in. Al snel zien we de eerste roze geverfde huizen met een stro dak.

We zijn in Suffolk

Rond half twee zijn we in Ipswich Bij de Vvv hebben we een goede kaart gekocht, waar de route op staat. Op hun advies bezoeken we het park met kasteel.  Hier kunnen we vrij naar binnen en alles zien. Omdat het in de stad erg druk is rijden we verder. Naar Woodbridge.  Ruim 10 km. verder. Volgens de Vvv is daar voldoende plek op te overnachten.  Helaas alles is vol.  Uiteindelijk vinden we een zg. shepherds hut (herders hut)

Onze Shepards hutop een heel klein campinkje.  Eigenlijk een boomgaard achter een huis. Wat een super plekje. Daar zitten we nu in wat wij een pipowagen noemen. Hier kan geen honderd sterren hotel tegenop. We hebben vast besloten om morgen ochtend lekker te gaan lummelen. Dus geen wekker vannacht.

1. Henk en Renske:
    10 september 2019
    Top jongens en vooral die pipowagen dat is toch het leukste verblijf wat je kunt krijgen!!