Tiwanku

17 september 2016 - La Paz, Bolivia

We zijn net terug van een dagtrip naar een pre Inca ruine Tiwanaku. Deze ligt 70 km NW van LaPaz. Deze ruine is gebouwd vanaf 300 nC. Met een vakmanschap waar van men nu nog steeds niet weet hoe ze dat gepresteerd hebben. Zo staan er monolieten van meer dan 20 ton. Deze hebben ze 50 km verder uitgehakt. Hoe ze ie daar gekregen hebben is een raadsel. Ook het bewerken van die stenen, met een mm. presisie. Onderweg terug hebben we een fotostop geregeld, hier een uitzicht vanaf El Alto (de boven stad op 4100m) over LaPaz 3600m.  Wil begint al beter in haar vel te komen. Ze had gisteren veel last van de hoogte vandaag is het veel beter. Hiep, hiep hoera, onze fietsen zijn ook geariveerd. Zonder schade werden vanmorgen vroeg netjes bij ons B&B afgeleverd.

DSC_3379 uitzicht over LaPaz

Studio_20160917_173705 Detail van Tiwanku. In de muren van dit verdiepte tempel complex zitten 193 verschillende kopjes. In het exacte midden staat de megaliet die KonTiki uitbeeld.

MegalietAls e op de foto,s klikt wirden ze groot weergegeven.