Lummelen door Salta

30 oktober 2016 - Salta, Argentinië

30 okt. Domingo

Een luie dag vandaag. Rond een uur of tien op de fiets naar de markt in het park San Michel. Hier gaat ook de gondelbaan naar boven. Op ons gemak wat rond gekeken. Een poosje in het park gezeten. Hier werden we verrast door een mooie grote vlinder. VlinderWil vond hier weer een moerbeiboom. Maar hier zijn er meer liefhebbers. Een boom verderop werd door een oudere man onder handen genomen. Her en der ligt een zwerver, op een oude matras, onder een boom. We lopen naar onze fietsen om verder te gaan. Komt er een grietje van een jaar of 16 naar ons toe. Of we maar willen betalen, Zwervers in het parkparkeergeld. 10 peso. Op zo'n moment spreek ik dus opeens helemaal geen spaans. Het stond nergens aangegeven, dus vermoeden we dat ze probeert ons wat geld afhandig te maken. Dom kijkend en niets begrijpend fietsen we weg. Blijkbaar hebben we het goed ingeschat. Als zij terecht geld vraagt maakt ze wel meer stennis.

Wij fietsen via een fietspad naar het grote beeld van Generaal Güemes, daar stoppen we even. Daarna rijden we door de rustige stad, het is zondag, richting van het station. AndreaskruisTreinen rijden er niet meer, ook de beroemde trein naar de wolken vertrek hier niet Seinpalenmeer. Maar ik heb hier nog mooie oude seinpalen enz. gezien. Die wil ik op de foto hebben. Van hieruit is het maar 7 blokken tot het hostel. De dame aan de balie meldt dat de huurauto in orde is, hij wordt morgen 9 uur gebracht.  Wij gaan inkopen doen. Eten voor de komende avond en de volgende 2 dagen.

Ik wil wat geld wisselen, maar er zijn maar 2 wisselaars actief op het plein. Gevolg, de koers us opeens een stuk lager dan gisteren. Ze kunnen m,n rug op. Vanavond ga ik nog wel even kijken, dan staan er zeker een stuk of 6. Dat bepaald ook de koers.

Nu staat het avondeten bijna op tafel. Dan inpakken voor morgen.