Van laguna Rodeo naar San Salvador de Jujuy.

25 oktober 2016 - San Salvador de Jujuy, Argentinië

25 okt martes
Nog voor 7 uur zijn we wakker. Ik heb geslapen als een marmot. Helemaal duf kruip ik de tent uit waar ik wakker wordt door de lichte regen die nu valt. Dat is lang geleden. Ongeveer 5 weken terug hadden we een paar sneeuwvlokken op de weg van Patacamaja naar Lagunes.Zon op bergtop
Maar dat was zo weinig. O ja tijdens de afdaling van de ruta del muerte, toen regende het stevig. Maar nu is de wolken laag niet zo dik. We zien hier en daar al blauw. Maar het mooiste zijn de bergen aan de overkant. De toppen zijn rood gekleurd door de opkomende zon. Verder zullen we de zon vandaag niet veel meer zien. Even na 8 uur, bedanken we de bouwvakkers voor de gastvrijheid en gaan we op weg. Ons eerste doel is Thermas de Reyes op 18 km hier

vRode bloemandaan. Het eerste stuk gaat lekker bergaf. Maar nadat we over de brug zijn begint het klimmen. Uiteindelijk bereiken we de overgang op 2050 m. Na 600m klimmen. Dan zakken we af naar Thermas de Reyas, waar we wellicht een warm bad kunnen nemen. Nou dat valt tegen, een groot spa hotel en een elektriciteits centrale. We eten er een broodje en gaan door naar SS de Jujuy. Het laatste stuk rijden we langs de snelweg, die we gelukkig snel konden verlaten. Over een voetgangers brug rijden we de stad in. Hier nog een km of 5 tot de VVV. Helaas hebben ze weinig te bieden. Geen betere wegenkaart om de snelweg te vermijden. Ook weinig info over de stad. Wel een goed hostel als buurman. Hier nemen we onze intrek. Een hete douche en een goed bed, dat is voldoende. Op de patio kunnen we onze tent uithangen en drogen. We gaan de stad in voor wat inkopen voor morgen. Ook bezoeken we de muzeum afdeling van de katheraal.  In de aangrenzende kerk is een jeugddienst gaande we blijven even achter in de kerk kijken en gaan dan weer stil naar buiten.  Nu zitten we in een restsurantje tegen over het hostel waar we een lekker maaltje besteld hebben. (Hopen we). Mijn bier staat voor me dus einde van dit verhaal. Morgen richting Salta. Vermoedelijk 2 dagen, wantvwe willen niet langs de hoofd weg. De andere weg gaat meer op en neer, maar we nemen de tijd.