Van Cafayate naar Molinos

4 november 2016 - Molinos, Argentinië

1 nov. Martes

Vanmorgen zijn we eerst het dorp ingelopen. Bij de bakker uiteraard brood gehaald en tevens een kop koffie. De wifi werkte daar uitstekend, dus kon ik de foto,s uploaden en het blog bijwerken. Half 11 terug op de camping, alles ingepakt. Kwart over 11 rijden we weg. Richting Cachi. Het eerste stuk rijden we tussen de uitgestrekte druiven Papegaaienvelden door. Mooi groen met her en der een grote groep papagaaien. Als die met een paar honderd tegelijk tussen de druiven komen zullen er niet veel blijven hangen, en wat een kabaal kunnen ze maken. Een stuk verder wordt het landschap droger en meer pampa. Er komen steeds minder cactussen en meer zand. Nog wat verder wordt het steeds bergachtiger en ruiger. Maar ook steeds mooier. Rotsen als gigantische tanden steken omhoog. Vooral als we bij de Quebrada de las Conchas en de Quebrada de las Flechas komen. We slingeren tussen de stijle rotsen door. Het is onwerkelijk dit Merced kerkje argentinielandschap. In de verte rechts zien we de rode bergen van gisteren, en nu de terra kleurige punten van dit stuk natuur. QUEBRADA beteken breuk in de aarde. We stoppen natuurlijk vaak.

Is het niet voor de koffie of het eten dan wel om rond te kijken en te genieten. Tegen 5 uur stoppen we in La Molinas, een dorp dat nog een koloniale kern heeft.

Inderdaad, rond het plein en de de kerk zie dat nog terug. De kerk is overigens van binnen heel simpel, en dat maakt hem wel mooi. Ook hier een dak van catus hout. Voor het avond eten ga ik naar de winkel voor brood, vruchtensap en een biertje voor bij het eten. Wil kookt hier vandaar.

Nou dat was een sport. Brood was uitverkocht bij de bakker. Dan maar naar het winkeltje. Hier kon ik sap en brood kopen, maar bier, ja alleen als ik een lege fles inlever. Na behoorlijk aandringen wordt er een lege limonadefles schoongespoeld en de fles bier wordt daar in overgegoten. Zo heb ik bier zonder retourfles. Hoe simpel kun je het maken. Na het eten lopen we een stukje het dorp door. Nu nog een lekkere douche en de dag zit er weer op.