Klein grut en grote vogels.

12 april 2023 - Casar de Cáceres, Spanje

woensdag 12 april licht bewolkt 10 graden middag 20 graden stevige NW wind.

De tocht gisteren was dus niet op één dag te doen. We hadden veel te veel te zien. Vandaag rijden we naar het noorden over de Dehesas. Het is wat fris, daarvoor hebben we nu een jas nodig. Er staat een stevig windje uit noordwest. Net buiten het dorp is het asfalt op. Zandwegen nu. Gelukkig vrijwel geen verkeer, dus geen stof.

DSC_8578 nabij cacar de caceras

Schitterende uitzichten over het golvende landschap. We genieten van alle vogels, vogelgeluiden en de vele bloemen.  Als we onderlangs de stuwdam weer omhoog komen rijden we echt het lege landschap in. Helaas klopt de route niet helemaal. We worden een zijpad ingestuurd maar daar is het hek afgesloten en op slot. Klein stukje terug en het hoofdpad verder. Op Google maps zie ik dat we t.z.t. weer op de route kunnen uitkomen. We stoppen regelmatig, mooie uitzichten en veel bloemen.

DSC_8580 duivenkervel kl wm duivenkervelDSC_8575 christus anjelier kl wm christus anjelierDSC_8570 duinreigersbek kl wm duinooievaarsbekDSC_8419 bij op knoplavendel kl wm knoplavendel

Er ligt zelf een paarse gloed over het veld van de knoplavendel. In Holland zetten we die in een potje, waar hij meestal staat te kwarren. Hier hele grote bloeiende bossen die zoemen van de insecten.

DSC_8588 koeien met kalf spanje kl w,m Vlak bij de stalen stier die we maandag al hebben gefotografeerd steken we de autoweg over. Verder via een zandweg.DSC_8647-huize ooievaar kl wm

Tegen etenstijd komen we langs een ruïne van een landhuis. Echter het is druk bewoond. Door diverse families ooievaar. We houden hier middagstop. Heerlijk die storken die over ons heen en weer vliegen om de kuikens te voeden. Achter het huis zie ik bijeneters. Machtig mooi. Ze zitten graag op de prikkeldraden die de landerijen begrenzen. Voor mij en mijn camera zitten ze wel wat ver.

DSC_8651-bijeneters kl wm bijeneters op het hek

Maar nooit geschoten is zeker mis. Het resulteert in een prachtige plaat. We gaan op de asfalt weg nu terug naar ons verblijf. Stoppen nog even bij een kraal met een rond gebouwtje. Waar vroeger de veedrijvers overnachten. Hier werd het vee gevoed en gedrenkt. Zo rijden we Cecar de Caceres weer in. Langs de winkel voor brood en terug naar het appartementje. Net binnen betrekt de lucht, het gaat regenen. Maar na drie duppels is het weer droog.

Nu zijn we even lui.

PS als je de foto,s groot wilt zien klik dan op de foto.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willeke:
    12 april 2023
    mooi weer:)
  2. Magda:
    13 april 2023
    Zo leuk om jullie reis te volgen