Reis naar Grenaa in Denemarken

30 augustus 2022 - Grenaa, Denemarken

Klaar met inpakken.  1 uur als we de buurt uitrijden. De reis  loopt best voorspoedig. We zijn al een stuk Osnabruck voorbij als we de eerst keer gaan stekkeren. Deze plek zou een snellader hebben. Dat viel wat tegen 31 kW schiet slecht op. Wij drinken een kop koffie. We wachten het niet af. We gaan verder. Vlak voor Hamburg is het etenstijd hier was een snelle paal 71 kw is voor ons snel genoeg. Volle buik en volle accu verder naar het hotel. Wel moeten we nu door Hamburg en over de pont de Kölbrand, een prachtige brug die hoog over het haven gebied uitkijkt. We genieten van het uitzicht en de ondergaande zon.

Zondondergang op de brug in Hamburg

Na de brug slingeren we via een spaghetti van wegen naar de Elbe tunnel. Het is niet te druk, dus we rijden zo vlot deze flessenhals door. De rijbaan naar Hamburg blijft helemaal leeg.  De oorzaak is ernstig. Een bestelbusje staat volledig in elkaar op de middelste rijbaan. Ik vrees dat de inzittende dit niet meer navertellen. Nu nog een 3 kwartier en we rijden in Kaldenkirchen bij het hotel de parkeerplaats op. Volgens de boeking kunnen we hier ook laden. Ja, het hangt wel van je norm af. Ik moet wachten tot 10 uur. Want het enige werkede verlengsnoer is nog bezet en de andere is stuk. Daar krijg ik de accu vannacht niet mee vol. Vanmorgen, inderdaad 71 % vol. Ach met de koffie pauze gaan we verder vullen. Dat gaat verder prima. Ook in Denemarken gaat het lekker. Heerlijk weer af en toe zon. 20 graden. Nog even wat laden en een kop koffie. Als we willen vertrekken, krijg ik de laadstekker er met geen mogelijkheid uit. Maar na een telefoontje aan de helpdesk is het opgelost. Kwart voor drie komen we bij de B&B aan.

B&B Klingsgaarden bij Grenaa.

Een prima plek vlak bij zee. Als we zijn geïnstalleerd stappen we op de fiets. Eigelijk om brood te kopen. Maar dat blijkt wat verder dan dat werd voorgesteld. We besluiten om dat morgen onderweg maar te doen en verleggen de route naar de kust.

De krijtrotsen vkak bij de B&B  Kiezelstrand en krijtrotsen.

Daar worden we verrast door  prachtige krijtrotsen en een mooi uitzicht. Vanavond gaan we zeker nog een keer, dan kunnen we de zon mooi in de zee zien zakken.

1. Alida Van Rijn:
    30 augustus 2022
    Veel plezier en mooie vakantie
  2. Maaike Maaijen:
    30 augustus 2022
    Fijne reis! Maak er weer wat moois van!
  3. Ina:
    Mooie reis toegewenst!
  4. Marianne:
    31 augustus 2022
    Indrukwekkend wat jullie ondernemen en als ik zie welke landen jullie al hebben bezocht waarvan veel op de fiets, petje 🧢 af!
    Veel reisplezier!
  5. An:
    31 augustus 2022
    Fijne reis en veel plezier!
  6. P.r. Hoek:
    Heel veel plezier samen.