Sangstrup naar Hadsund

31 augustus 2022 - Hadsund, Denemarken

Even gisteravond afmaken. We hebben een prachtige zonsondergang gezien. Maar niet in zee. Wel vanaf het kiezelstrand bij Sangstrup. Prachtig. Vanmorgen al voor 7 waren we wakker. Ontbeten met het laatste brood. De tassen nog wat aanpassen en op de fiets. Voor we vertrokken heb ik de auto bij de Klingsgaarden b&b in een schuur kunnen parkeren.  Betalen kan alleen cash. Wij hadden geen kroon dus dat mogen we ook als we terug komen. 5 voor 8 fietsen we weg. Prachtig weer, 19 gr wisselend bewolkt met vaak zon. Wel een stevige noorder wind. De route loopt door het heuvelachtige land. Tussen de akkers, maar ook door bossen en soms langs de kust. Bij Bønnerup hebben we de 1e stop.

Koffiestop Bonnerup strand

Uitzicht op zee. Hier kunnen we pinnen, fus dat is ook opgelost en er is vers brood.  We gaan door in Hevring houden we middag stop. Het verse brood smaakt ons als gebak. Heerlijk met deense kaas en tomaten. Nog 15 km en we staan bij de pont over Randersfjord, die er ook al vlot aankomt varen.

De pont komt eraan Pont bij Udbyhøj

We zijn de enige passagiers die worden overgezet. Na Havndal gaan we een onverhard pad op. Het lijkt wel een oude spoordijk. Het gaat heel mooi vlak door het landschap. Maarde eerst dag, het wordt zwaar. We worden moe. Bij Norup gaat Wil even in de berm zitten. Ik haal bij het huis vlak bij vers water. Alles is leeg. Een paar snoepjes voorde energie en verder. De klim die op de kaart staat valt erg mee. Net als de afdaling richting het Mariage fjord. We zien nu Hadsund liggen, aan de overkant. Als wede brug over zijn, rijden we langs een aantal supermarkten, hier wordt yoghurt en bier ingeslagen. Dat spul is te zwaar om de heledag mee te slepen. Om einddoel is het Vendrehjem, bij de camping. Daar slapen we vannacht in een houten hut.

Hut in Hadsund

De camping met de hutjes in Hadsund

Prima rustig plekje.  Na het avond eten ben ik nog even het veld in gegaan.

1. I . VanSon Pirk:
    31 augustus 2022
    Leuk, wat een kanjers zijn jullie. Wij hebben een paar dagen op een Boerencamping in Linschoten gestaan. In Den Haag geen plaats. Volgende week een paar dagen Denemarken en dann richting huis