Varberg - Ugglarp. 69 km. Wisselend bewolkt 16 gr wind 5a6.

15 september 2022 - Ugglarp, Zweden

Na een heerlijke nacht in het hostel in Varberg, vertrekken we tegen 8 uur. Al bijna gelijk rijden we langs een hele grote vesting aan zee. Filmpje van de golfslag.  https://abe.reislogger.nl/fietsen-denemarken-noorwegen-zweden-2022/video/brekende-golven.71285

Golven op de kust Hoge golven op zee

Het waait hard schuimkoppen op de golven. Prachtige brekers op de rotsen.  Na een paar km. Is het fietspad afgesloten.

Haven

We gaan verder via het strand. Na een km buffelen door het zand kunnen we weer op de route komen. We slingeren weer het binnenland in. Bij Björkäng vallen de eerste druppels. Hier staat een verlaten wegrestaurant waar we onder de luifel schuilen.

Regenwolken

Niet voor niets, storten en hagelen. 3 kwartier en een kop koffie later is het weer droog. Wij weer op de pedalen. Maar al snel komt er weer een bui. Nu zijn we nat tot op het vel. We fietsen maar door. Bij de vuurtoren aan aan zee schijnt de zon. De buien blijven boven het binnenland. In de luwte doen we droog goed aan en warmen ons in de zon. Heerlijk plekje. We gaan verder en wind mee 27 km/h, staan we 3 kwartier later in Falkenberg. Waar we gepland hadden te overnachten.

Falkenber brug

We besluiten toch maar verder te gaan. Ik bel naar een hostel in Ugglarp ong. 15 km verder. We moeten wel inkopen doen, want er is verder niets meer te krijgen.  Onderweg zat Wil in de rats dat ze weer nat zal regenen. De lucht voor ons is git zwart. Maar gelukkig helpt de harde wind. Zowel de bui wordt weggeblazen als wij vooruit. 3 uur zijn we bij het verblijf. Super mooi. Een soort mini huisje met alles erop en eraan. Hier kunnen we het wel uithouden.  Morgen de laatste etappe in Zweden. Naar Halmstad.