Fiskebackesil - Stenungsund 70 km 18 gr half bewolkt stevige zuid wind.

12 september 2022 - Stenungsund, Zweden

Al vroeg op. Even na half 8 rijden we weg. Op zich was het een fijn plekje. Alleen vreemd dat niemand is langs geweest. Toen we gisteren aankwamen was er een knul van een jaar of 11. Hij stuurde ons naar de caravan. Dat was alles.

Fiskebäckeskil

Vandaag rijden we van eiland naar eiland. 9.20 gaan we met de pont over, een uur later de volgende pont.

Pont bij Flaton

Deze was wel drukker. Alls snel komen we bij het plaatsje Ellös. Hier gaan we een provinciale weg op. Gelijk aan de bak. Eerst een hele lange klim maar dan de beloning. Een nog veel langere heel geleidelijke afdaling, dat schiet op. Zo racen we 10 km. Dan slaan we af, de route loopt via een mooie weg door bossen en landerijen.

Kerk van Stala

Bij het kerkje van Stala houden we pauze. Stala zelf bestaat uit 4 huizen en een grote kerk. Maar wel rustig. Bij Varekil is het lunchtijd. Er is geen bankje of zo te vinden. Maar met de rug tegen een elektra huisje, in de zon, is het goed toeven. Nu nog ruim 25km. Vlak voor Stenungsund gaan we een hele grote brug over de Tjörnbron.

Tjörnbron

In de stad even naar de super voor vanavond. We slapen in de B&B van de camping. Maar het restaurant is gesloten. Nu zit ik dit te schrijven in de eet en kookruimte van de camping. Wil is rijst aan het koken en er staat een heerlijke salade. Die kun je hier in de supermarkt zelf scheppen.