7 juni dag 2 in Marburg.

7 juni 2024 - Marburg, Duitsland

De camping ligt kort aan de snelweg en spoorbaan. Dus nogal veel lawaai. Ondanks dat gegeven, lekker geslapen. Na ons ontbijt een poos bijgepraat met de ander kanovaarders die ook al gearriveerd zijn. Tegen 11 gaan we lopend naar het oude centrum.

De Lahn bij Marburg.

De stoplichten zijn hier wel heel leuk.

Liefdevol stoplicht

Op mijn dooie gemak lukt het daar te komen. Boven de stad torent het kasteel uit. Met een lift kunnen we daar naar omhoog. Een mooi uitzicht over de stad is erboven te zien Achter het kasteel loopt een weggetje naar onder. Halverwege op een mooi plekje eten we op een picknick tafel ons broodje. In de bramenstruik naast dit plekje is een Europese Hoornaar op jacht.

Europese hoornaar

Al snel heeft hij een vlieg, die hij vlot fileert en opeet.

Gevel in Marburg

Terug in het oude centrum kopen we een brood voor morgen. Wil en Petra lopen nog naar een slager, ik ga de kortste weg naar de tent terug. Ondertussen zijn er weer een aantal mede kanovaarders gearriveerd. Leuk om die oude bekenden weer te zien. Na een uurtje kletsen en borrelen gaat Wil koken en ik schrijf dit verslag.

Wasbeer opde camping in Marburg Wasbeer sluipt rond de tent

De wasbeer kunnen we ook weer verwachten met al die etensluchtjes rond de tent. Morgen gaan we eerst de auto,s naar Nassau brengen. Dat is nabij het eind punt op komende week zaterdag.

1. Maaike Maaijen:
    7 juni 2024
    Heel veel plezier!
  2. Izaäk (Sjaak) Mes:
    7 juni 2024
    Fijn om jullie vaartocht zo mee te mogen beleven.
    Toppie !
    Fijne dagen met elkaar.