Super rit Amalfie kust. 15 april 20 graden half bewolkt 71 km.

15 april 2019 - Vietri sul Mare, Italië

We zijn vroeg uit de veren. Geen ontbijt van het huis. Daar komen we bergen niet mee over. Een croissantje en cake. We hebben bruin brood met worst en kaas. Half acht stappen we op, heerlijk weer. Weer een stukje over die ***** keien maar dan heerlijk asfalt. Ook wel eens een gat maar heilig in vergelijk met die keien. We rijden richting Sorento.

Vesuvius en baai

Eerst nog erg druk maar het wordt rustiger en we krijgen prachtig zicht op de zee en de Vesuvius achter ons. Capri voor ons. De weg klimt in een rustig tempo. Kort voor Sorento gaan we door Meta naar de zuidkant van het schiereiland. Hier stevig omhoog. Maar als we een maal boven zijn zien we de zee alweer. We krijgen het ene mooie vergezicht na de andere.

Amalfi kust 1klik op de foto,s dan komt hij groot in beeld

Een prachtige rit. We dalen en klimmen maar in een rustig tempo. Het is wel erg druk, heel veel touristen in bussen. Af en toe zit de weg verstopt als die bussen elkaar willen passeren in de nauwe straatjes door de dorpen. Wij sligeren er lachend tussen door.

Amalfikust 2

Het gaat heerlijk vandaag. 13 km voorbij Amalfie houden we het voor gezien. We hebben een plek in het 4 sterren Voce del Mare.

IMG_20190415_170916065

Kamer met balkon zicht op zee.  Echt boven onze stand, maar was in de aanbieding op Booking.com.

1. Connie Sinteur:
    15 april 2019