6 april Assisi zonnig 14 graden.

6 april 2019 - Assisi, Italië

Om 8 uur liepen we het hostel uit. We komen iets te vroeg aan bij de Basiliek van St. Fransiscus.

Abdij St Franciscus

Maar de buitenkant is ook mooi. Een prachtig roosvenster boven de ingang. Half negen naar binnen. Als een van de eerste. Indrukwekkend. In de onderkerk of cripte waar de tombe van St. Fransiscus is was al een dienst met een kleine groep mensen. Dus eerst de bovenkerk bezicht. Later de cripte in. Ik heb er niet zo veel met die heiligen, maar de devotie die andere hier laten zien is wel diep. Als het druker wordt, zijn wij weg. We wandelen omhoog naar Rocca Magiore het kasteel boven de stad. Dat viel wat tegen maar een prachtig uitzicht.

Assisi

Hier zien we wel een aantal Koningspages Koningspage

Koninginnenpage

vliegen een vlinder die in NL maar 1 keer in de ong. 10 jaar wordt waargenomen. Ook zien Koninginnenpages, ook een prachtige vlinder. Weer terug in het centrum bezoeken we nog een paar kerken, daar staat het hier vol mee, sommige sober andere uitbundig. Tegen 4 beginnen alle klokken te luiden.

Procecie door Assisi

Wij staan op het centrale plein. Uit een van de straatjes komt een hele stoet biddende monniken en nonnen en nog veel meer kerks geklede mensen. Die wees gegroetjes prevelen. Wat later komen we ze nog een keer tegen als ze naar de volgende kerk trekken. Wij gaan een pizzeria in voor een avondmaal. Nu verhaaltje schrijven en inpakken. Morgen verder richting Rome.

1. Lenie:
    9 april 2019
    Mooie plaats om een dag te blijven.
  2. Willeke:
    10 april 2019
    hadden jullie geluk en vliegt ie hier ook maar 1 keer in de 10 jaar of zijn er in Assisi veel van?