Noorwegen Kristiansand - Grimsted 55km.

5 september 2022 - Grimstad, Noorwegen

Vanmorgen rustig opgestaan. Alles ingepakt en naar beneden. Onze kamer was 5 hoog. Het uitzicht was niet geweldig , maar de luchten die we uit het bed zagen waren wel mooi. De ochtendzon kleurde mooi.  Beneden was een ruimte waar koffie en thee klaar stond en waar we tafels hadden om te ontbijten. De jongeman die de zaak regelde heeft de ruitme waar de fietsen staan ontgrendeld. Op zich is dit moderne citybox hotel best goed. Alles is er, zij het basic. Even na 8 rijden we weg. Het is wat puzzelen want het route boekje is lang niet zo goed als het Deense. Ook heb ik de gps niet helemaal goed. Daar begint de route pas 25 km verder. Maar met wat vragen kom je een eind. Het kost wel een poosje voor we de stad achter ons hebben. Als laatste stuk mogen we door een industrie gebied waar tientallen autodealers en bedrijven zitten.  Dan rijden we een rustiger gebied in. We moeten wel continue klimmen en dalen. Tegen 12 zijn we in Lillesand een klein havendorpje. Op het plein eten we onze boterham met wel 50 toeschouwers. Allemaal huismussen.

Hongerige müssen.

Wachtend op wat kruimels. Nou ja wachten, ze gaan gewoon op je voet zitten. Het door ons geplande eindpunt, Grimsted, is haalbaar nog 22 km, maar hopen dat het niet te stijl klimmen is.

Hoever moeten we nog

We volgen nu de fietsweg 1. Mooi langs fjorden. Een vrachtauto van het wegonderhoud is al met de winter voorbereiding bezig.

Paaltjes zetter

Hij plaatst stokken aan de rand van de weg, voor de sneeuwruimers straks.

Uitzicht nabij Lillesand

3 uur zijn we bij het Ibsen hotel een houten gebouw in het centrum van Grimsted. Binnen gaan we terug in de tijd. Heel mooie kamer.

Onze kamer in Grimsted