Dag 21. Van Taponas naar Lyon.

8 oktober 2017 - Lyon, Frankrijk

Vandaag rijden we naar het einde van de Saone. De route loopt vooral n het begin langs het water. Onverharde paden met mooie vergezichten over de rivier. Vergezicht SaoneNa 20 km gaan we van de rivier af en klimmen we. Er is een verschil tussen het route boekje en de GPS route. Uiteindelijk komen we toch weer bij de Saone uit. Het laatste deel is druk. We rijden over twee baans wegen waar de auto,s langs komen. De meesten houden keurig afstand, maar een paar van die opgejaagde standjes toeteren en komen vlak langs. Echte ziele poten, wellicht jaloers dat ze het zelf niet kunnen. Aan de noord kant van Lyon gaan we door een lange tunnel 1200 m. Prachtig, aan de binnen kant worden soort diashows gepresenteerd. We zien beelden van sterren stelsels enz. We komen aan de Rhone kant uit. Gaan over de brug, verder het fietspad op 6 Bruggen verder gaan we weer over de Rhone, nu komen we op een groot plein. Boven ons zien we een kleine Eiffeltoren en een witte kerk. Net een mini Parijs. We moeten ook de brug over de Saone over en komen op een plein voor een grote kerk. Hier wordt een evangelisatie feest gehouden. Wij maken hier een praatje met 2 nieuw Zeelandse dames die op de fiets de hele Rhone af fietsen. Ze zijn bij de Firma pas in Zwitserland gestart. wij klimmen omhoog naar de jeugdherberg. Hier vinden we onderdak voor de nacht. We hebben een prime uitzicht over de stad, vanuit onze kamer.Lyon vanuit het hostel

1. Willeke:
    9 oktober 2017
    Bijzonder te beseffen dat jullie helemaal In Lyon zitten en dat alleen met de fiets. Maar goed, daar draaien jullie je hand niet voor om;-) Hooguit je benen een paar keer. En wel wat anders zo een grote stad na alle kleine dorpjes. Veel plezier en geniet ervan!