Dag 34. Een rondje over het eiland in de Rhone. 30 km.

20 oktober 2017 - Avignon, Frankrijk

We hebben vandaag geen haast. Eerst en frans ontbijt, we boeken nog een nacht bij en we halen de fietsen uit de kelder. Na de koffie vertrekken we, nou ja we stappen op om 200 m verder weer af te stappen. De brug vanaf het eilandAan de oever van de Rhone tegen over de beroemde brug. Due naar tot de midden van de rivier komt. De rest is ooit in hrt water gevallen. Een mooi plekje jn de zon, om het geheel goed te bekijken. Even later  gaan we verder, via kleine paadjes komen we verder naar het noorden. Het eiland, Ile de la Barthelasse, is best groot. Het is zelfs het grootste riviereiland van Frankrijk.  Aan noord kant wordt het vrijwel in 2 gedeeld door een meer. Aan de oever van het meer hebben we een middagmaal gekookt en gegeten. Daarna lieverlee terug naar ons hostel bij de brug. KookgereiWe laten onze tassen in het hostel en rijden de brug over Avignon in. Bij de vvv informeren we of er dag trips zijn door de regio die ook pont u gard langs gaan. Jawel maar allemaal vol of een hele dag in een bus en wel 6 plekken bezoeken. Dat maakt ons Japanners, dank je wel. Morgen gaan we op de fiets. Het is ongeveer 25 km. 220m op en neer, en dezelfde rit terug. Dat is een eitje zonder alle bagage. Verder zijn we toch nog een keer naar Rue de Teinturiers gereden. Dit is echt het mooiste straatje van Avignon. Ook  op 2 plekken naar een kunt expo geweest. Experimentele kunst bij de eerste. Niet ons ding. Keramiek en grote schilderijen plus wat moderne kunst bij de andere. Leuk om te zien. Terug op ons honk maken wat brood klaar. Straks gaan we nog een poosje naar het terras beneden. Een pilsje halen.

1. Willeke:
    22 oktober 2017