Dag 20.De Bourgongne uit, Beaujolais in.

7 oktober 2017 - Taponas, Frankrijk

Na een heerljjke nacht en een Frans ontbijt reden we 9.15 weg bij de B&B Tandem.  Weg uit Cluny. Het is fris, op de schaduw plekken naast de weg is het gras wit bevroren. We hebben geen handschoenen mee, als het nog kouder wordt moeten we misschien wel gaan winkelen.  Al snel rijden we het spoorbaantje weer op. Echter de tunnel van 1600m.Landschap nw Fuisse Net buiten Cluny is afgesloten van 1 okt. tot 30 april, om de vleermuizen rust tegeven. Voor ons geen rust dus, dat wordt een stevige klim over de heuvel. Klimbord voor fietsenUiteindelijk valt het niet helemaal tegen. Nadat we boven zijn, krijgen we een mooi uitzicht en een lekker afdaling naar het fietspad. Als we daar aankomen stoppen we bij een bankje met mooi uitzicht op een prachtig middeleeuws kasteel. Verder loopt de route niet zoals gister alleen maar over spoor traject. Nee we moeten nu steeds van deze route af. Bij wat winkels langs de weg verkopen ze kaas en brood. Hier slaan we middag voorraad in. Heerlijke oude Comthe kaas, dat wordt smullen. We besluiten van de hoofdroute af te wijken en tussen de wijnvelden door naar Romaneche-Torins te rijden het zou 5 km korter zijn maar belangrjjker, minder klimmen. Inderdaad een prachtige route langs de windmolen.Wind molen Zo berijken we een uur eerder dan verwacht ons hotel in Taponas een paar km. Voor Belleville. Een heel eenvoudig onderkomen. In het dorp zijn er wieler wedstrijden bezig. Het lijkt een beetje koningsdag. Grote luidspreekers en harde muziek moeten het gezellig maken. Aan een houten tafel is wijn, cake en worst te koop. Onderwijl rijden ze van groot tot klein op hun race fietsen voor de bekers. We lopen weer naar de hotelkamer. Wil ruimt de was die droog is op. We hebben weer schone sokken en onderbroeken. Ook dat is af en toe nodig. Nu de zon schijnt droogt het lekker. Straks lekker eten jn het hotel. Dit wordt door Chinezen gerunt dus we hopen op nasi of bami. Morgen komen we in de 2e stad van Frankrijk Lion. Of we stoppen net voor die stad. We willen niet in het stadscircus overnachten. Liever een stil dorp. We zien we wat het wordt.

1. Marijn:
    7 oktober 2017
    Hopen op wat warmer weer!! Gaat erg goed zo te lezen!
  2. Alida Van Rijn:
    8 oktober 2017
    Lyon is een prachtige stad, ik heb daar twee weken "op school" frans gestudeerd, het was in de zomer, bloedheet, maar de stad is zeker de moeite waard en bekend o.a. om z'n zijde! Veel plezier.