Leeuwarden naar IJlst.

25 juli 2022 - IJlst, Nederland

Kijken vanaf 4.50 min.

De start vanmorgen. Gistermiddag zijn we om half vier in de Prinsentuin in Leeuwarden gearriveerd. Daar staan al zeker honderd tentjes. Ook wij bouwen om textielen huisje op. We worden onderwijl wel vaak gestoord. Tekens komen oude bekenden even gedag zeggen. We hebben in de afgelopen jaren een een flinke kano familie opgebouwd. Deze keer zijn ook een aantal van de Italiaanse kanoërs erbij. Ook komt Jeroen Glas vlak bij ons staan. De zoon van ook oude bekenden. Zijn ouders varen nu niet mee. Helaas, Marion is geblesseerd aan haar schouder. Arkan en Marian komen ook op het veldje bij ons staan. Die voeren ook in Italië mee. Het vertrek was om 9 uur. Met zij alle achter het staten jacht en de sterke Jerke, de stad uit de Zwette op naar Sneek. Ongeveer 29 km varen. De wind is niet zo gunstig. Zeg maar zeer ongunstig, pal tegen. Eerst zwak, maar later hard. Zeker na de middag moeten we hard aan de bak.

Tentjes ik IJlstEtenstijd in Ijlst Eten koken

Ik heb zelf behoorlijk spierpijn nu ik voor de tent zit. Hier in IJlst op het terrein van de fierljep club en ijsbaan.

Fierljeppen

Nu zijn ze een demonstratie aan het geven. Het waait nog steeds hard. Morgen gaan we naar Stavoren. Een zware lange tocht. Waarbij we over het Slotermeer varen. We willen vroeg vertrekken en hopen dat dat eind dan dat het meer te doen is.