Bolsward Franeker.

28 juli 2022 - Franeker, Nederland

Vandaag ni

Harlingen  muzie

et zo'n hele lange dag ong. 30 km. We vertrekken wat later. Op verzoek van Erkan varen we Marian op. Zij vaart nu samen met een Duitse dame Sibille.

Bolsward vertrek

Maar was erg bang te verdwalen. Nou dat viel mee. Lekker met aanvankelijk de zon en de wind in de rug, varen we richting Harlingen. Bij Kimswerd zijn we voor koffie uitgenodigd. Ongeveer 3km voor Harlingen. In Harlingen stempelen bij de Jumbo.

Stempelpost bij jumbo Harlingen

Een banaan voor iedereen.  Langs de gracht op het gras gegeten met een muziekje erbij. Na deze stop varen we door de binnen haven van Harlingen. Vlak achter de zeesluis draaien we het Margriet kanaal op. We worden ingehaald door een paar mossel kotters. Deze gaan een stuk verder naar de kade. We worden keurig vooraf ingeseind dat ze gaan afmeren, zodat we er een omheen varen. Verder op worden we door een eis jachten en sloepen voorbij gevaren. Daar hebben we meer golven van dat van dure zee boten. Zo varen we Franeker binnen. Onder de brug door en naar de wal. We zijn er. Een heerlijke dag. Alleen een zware 20 km aan het eind. Een kanaal is nooit prettig varen. De golven klotsen een paar keer heen en weer. Nu ook nog stevige tegenwind. Ons kamp is op het terrein van de honden vereniging.

Franeker camping

Prima plek. Stempelen moeten we helemaal in het centrum. Wil gaat met Marian. Zijn ze net terug horen we dat de haring party ook in de stad is. In tegenstelling de voorgaande keren. Ik ga niet. Kom nou 3 km lopen voor een dooie vis. We eten gewoon bij de tent. Nemen een hete douche. Vrijwel iedereen is naar de stad. Dus alles is vrij. Morgen een heeeeeel lange zware dag. Maar daarover later.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade