Kanotocht West Vlaanderen

17 juli 2020 - Diksmuide, België

17 juli.
Rond 14 uur zijn we klaar om te vertrekken.

Klaar om te vertrekken

259 km naar Diksmuide in België. Het weer is nog niet erg zomers af en toe een druppel regen.
In Jabbeke stoppen we voor een kop koffie en laden onderwijl de auto wat bij.
Tegen 6 uur rijden we het terrein van kanoclub de Billander op. Het is niet erg groot maar een 15 tal tentjes passen hier prima. s,Avonds gaan we in Diksmuide op de Grote markt wat eten. Hier worden we verrast met een theater show(tje).

Theater Diksmuide

Overigens een heel mooi stadje met vele oude gebouwen.
18 juli
Na een nacht met hindernissen. Trein vlak langs en een feest aan de overzijdevan de rivier de IJzer, zijn we 7 uur uit de veren. Tegen 8 is het ontbijt klaar in de kanoloods.
Zo kunnen we al om 9 uur het water op. De West Vlaanderen tocht is door de Corona ellende aangepast. We kamperen nu elke nacht in Diksmuide. Ipv. Een trektocht zoals in andere jaren.

Op de IjzerKnokkenbrug

We varen vandaag alleen op de IJzer richting de Franse grens.

Kanovaarders in aantocht bij Fintele

Wij kiezen ervoor om 18 km te varen tot de picnic en weer terug naar het kamp,

Middag pauze

dus 36 km totaal. Het is heerlijk weer 22 gr en langzaam aan komt de zon door. Een mooie tocht. We spotten 4 ijsvogels, een schildpad, ja ook hier, en een bruine rat. Maar ook heel veel bloemen en vogels. Even voor 5 uur leggen we onze kano wee naast de tent.