Market Rasen -Hull.

17 september 2019 - Hull, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 17 Sept.  69 km. Vandaag een valse start. Mijn fietsband staat weer leeg. Dus fiets op zijn kop binnenband eruit en pompen.  Niets te vinden. Dan eerst maar ontbijten.  Dat doen we vandaag zelf. Er is geen onbijt bij inbegrepen.  We hebben gelukkig alles zelf mee. Na het onbijt is de band nog hard. Dus gok ik het erop. Snel de band in elkaar en oppompen. We vertrekken 8.15 het is prachtig weer maar koud. Hooguit 5 a 6 graden. Net buiten het dorp, bij de garage even de band op druk gezet. Hup omhoog, ja vandaag is het weer heuvelland. Wel mooie uitzichten.

Landschap bij Market Rasen

Soms een flink stuk klimmen maar dan de beloning een lekkere afdaling.  Zo hobbelen we noordwaarts. Als we net na de middag een bospad in draaien worden we verrast met een soort vijver midden op het pad. Ontwijken is onmogelijk. Een paar natte voeten zijn voor ons allebei het resultaat.

Plas op het pad.

Een paar km voor de Humber is een tuincentrum met een restaurant. Hier nemen we een kop soep. We ontmoeten er Jennifer,  een jonge vrouw die van Edinburgh naar Londen fietst. We kletsen wat, gezellig om fietgenoten te treffen. Als we wegrijden is Wil haar band zacht. Ik pomp hem op in de hoop ons eind doel Hull te kunnen halen. Nou dat lukt. Al snel rijden we de gigantische brug over de Humber over. 2200 m tuibrug.

Humber bridge 2

Als je stil staat voel je hem bewegen. Wil vind het dood eng. Na ge brug even koffie pauze en uitzoeken hoe we ons hotel in het centrum kunnen vinden. Nog 6 mijl staat er op het bord. Zo rijden we eigenlijk vrij simpel via een rechte weg tot vlak bij het hotel.  Super 16.00 zijn we er. Morgen rustdag en om 19.00 bij de boot zijn voor de overtocht naar Holland waar we 8.00 in Europoort aankomen. Recht tegenover Hoek van Holland.

1. Sytske:
    17 september 2019
    Geniet van de rustdag en goede overtocht gewenst!
  2. Lenie:
    19 september 2019
    Wat gaat alles toch snel, goede reis naar huis!