Ma 10 juni Wißmar en Wetzlar. 25 km.

10 juni 2024 - Wetzlar, Duitsland

Een heerlijke rustig nacht waar we een prachtige sterren hemel en 's ochtens een vogelconcert. Pakken we onze tent in.

Start vanmorgen in Wissmar.

Wat een planning exact half 10 varen we weg.

Door de boot rutsche Astrid door de rutsche.

Ook vandaag weer veel stuwen we moeten 4 glijgoten door 2 sluizen en een overdracht. Onderweg passeren we de grens van Pruisen naar Hessen.

In de sluis

De km. telling begint hier bij 0. Het is een prachtige route. We zien ijsvogels, gele en witte kwikstaarten, ooievaars, maar ook een koekoek.

Schildpad ligt te zonnen. Albino beverrat Beverrat albino

Flinke schildpadden en een albino beverrat. Het laatste stukje begint het licht te regenen. Tegen 4 arriveren we in Wetslar. Een lange steile trap voert ons de dijk op. Een gesjouw met de spullen. Rond het gebouw van de kanoclub worden onze tentjes opgezet. Bij de imbiß kunnen we een maaltje scoren.

Een filmpje van de glijgoot in Gießen. Kunt u onder de tab video's bekijken.