Dag 6 en 7. Tore del Benaco -Peschiera- Desenzano.

3 juli 2022 - Heiterwang, Oostenrijk

Ja een dubbele aflevering. Het was een erg vol programma de laatste dagen. De nacht in Tore hebben we in de sporthal doorgebracht, Warm daar binnen. Geef mij maar een tentje. Ons vertrek stond op 9.30. Al om kwart voor zes zijn er enkele kajakers die hun bed uit gaan en daarmee de hele goegemeente wakker maken, zotkoppen. Het weer vandaag HEET 33 gr. Vrijwel geen wind.  We varen de kust langs naar het zuiden. Onderweg een stop voor de lunch.

Middagstop

Uiteraard, worden we ook hier weer opgewacht door voorzitters van AIDO, burgemeester en nog wat bobo's  die ieder hun zegje doen. Uiteraard in het Italiaans. Isa een Duitse dame die meevaart (voorztter duitse kanobond) vertaald wat highlights. Gelukkig is zij beknopt. Het twede deel van de tocht brengt ons in Pechiera, een mooi vesting stadje aan de ZO punt van het meer. Hier stoomt het meer uit op de Mincio. Wij varen de slotgracht rond. We herkennen een aantal plekken van onze fietstocht naar Rome 4 jaar terug.  Dan varen we een stukje terug naar de camping. Even tentje bouwen en naar de kantine. Een heerlijke maaltijd met PASTA en daarna rollade en tiramisu. Ook werd rijkelijk wijn geschonken. Het zal wel vloeken in de kerk zijn,  maar ik verdun de wijn met bubbelwater. Dat is lekkerder en valt beter.

Vrijdag de laatste dag.

Het ontbijt kunnen we in de kantine kopen. Tja, typisch, Italianen hebben aan een koffie en een croissant genoeg. De Duitsers en Hollanders zeker niet. Maar er stond dan ook een top ontbijt klaar, voor €5 pp. Ook nu half tien vertrek, nadat Paolo zijn briefing heeft gedaan. We varen nu schuin over richting Sirmione. De tocht loopt ten einde dus de pers komt in actie. Stukje in de krant ect. In Sirmione lunch, met de nodige bobo's.  Daarna een uurtje het stadje bekijken. Ik loop dat niet, dus stuur mijn drone er op uit. Schitterend dat stadje op het smalle schiereiland.

Sirmione

Vooral ook de azuur kleuren van het meer. Een maal in de kano voor het laatste stuk, varen we dwars door Sirmione naar de andere kant van het schiereiland. Schitterend zo langs de vestingwerken te varen. Een stukje verder werden we stil gelegd. We waren te vroeg. De kajakers werden wat balorig, spoten elkaars nat met de kanopomp. Uiteindelijk naar de wal. Even zwemmen.  Heerlijk bij 33 graden. Stom van mij. Ik vergat mijn leesbril en ja hoor weg was hij. Een paar kajakkers hebben duikbril. Binnen 5 min. was hij weer gevonden.  Tegen 6 komen  we bij het eindpunt.

Eindpunt giro del Garda

Hier staat PASTA klaar weer een andere variant. Na het maal volgen bobo's .

Pasta

Het leukste was het uitrijken van een bokaal van wel 75 cm. hoog aan Gloria. Zij heeft een jaar lang een mede kajaker gesteund en geholpen tot zijn overlijden. Ze was daarmee heel diep ontroerd. Wij kregen ieder een persoonlijk woordje, in het Italiaans, onbekend voor ons wat er gezegd werd. Maar het was goed bedoeld. Net als het certificaat. Nu vlot de boten terug in het meer nadat we van een groot aantal Italiaanse deelnemers afscheid hebben genomen. Wij varen nog 5 km naar de camping.  Daar zetten we op een plek onze tent samen met de tent van  Carla en Peter. Kanovaarders waar we al vele fijne tochten mee hebben gevaren. Ik mag ze graag vrienden noemen. We gaan met z,n 4 nog even naar  het camping restaurant. Een heerlijke blonde voor ons 3 en een thee voor Wil.

Zaterdag

We zijn lui, maar half 8 wordt het toch te heel in de tent. Dus eruit. Wassen scheren ect.

We ontbijten met z.n 4 Carla heeft broodjes gehaald en croissantjes.  Peter heeft de koekepan gevuld met een reuzen omelet. Daarna inpakken. Nadat we afscheid hebben genomen van alle bekende en leuke mensen, rijden we 10.15 weg. Al snel staan we muurvast in de file. Omgedraaid en door de bergen noordwaarts. Mis, ook daar file. Een motor was verongelukt. Ik denk dat het de oorzaak was. Daarna liep het vlot. In Tione di Trento staat bij de Spar winkel een snellader. Dus stekkeren en boodschappen. Heerlijke verse broodjes die we gelijk in de schaduw hebben we genuttigd. Nu staat ons tentje in zuid Duisland. Net over de Fernpas.

Heilwangersee

Bij Heiterwangersee. Maandag gaan we verder. Het is hier lekker rustig en heerlijke temperatuur . Daar willen we nog van genieten. Een prima temperatuur om te slapen 14 graden 's nachts iets anders dan 25 graden 's nachts in Italië.

1. Petra Hoeve:
    3 juli 2022
    Heerlijk om zo een beetje mee te kijken met jullie.
  2. Rik Vierstraete:
    4 juli 2022
    Zo te horen hebben jullie een leuke tocht beleefd.