Dag 4 Riva-Malcesine

28 juni 2022 - Malcesine, Italië

Het is kwart voor 5. De eerste zijn al wakker. Ik ben nog wat slaperig. Misschien wel van de houthakker die vannacht een hele dikke eik heeft omgezaagd. Gut wat kan z,n kerel een herrie maken. We kruipen dan toch maar uit ons slaaplaken. Warm zat hier het 's nachts ook zeker 25 graden.

Riva kano parkeerplaats. Riva haven

Om 6 uur zijn we bij de kano. Peter, een kanoer die we al jaren kennen ook. Hij haalt koffie met gevulde croissantjes. Nog een bolletje met worst en een snee roggenbrood met kaas. Zo we kunnen er tegen. Precies 7 uur liggen we op het meer. Het is hartstikke rustig. De hele groep steek in een keer schuin over naar de oostkant. Pats, we zijn net voorbij Monte Brione. De berg tussen Riva en Torbole en de wind steekt op. De golven groeien. Al snel surfen we op de hoge golven. Ik denk dat we tegen de windkracht 5 zitten. Gelukkig in de rug. Naar mate we verder, komen wordt de wind sterker.  Een deining van af en toe een meter soms dwars golven. Het is hard werken om op koers te blijven en ook om het water buiten te houden. Voor Piet is het te veel en hij kapzijsd. Snel wordt hem hulp geboden en zit hij op de volgboot met zijn kajak. De 16 km hebben we wel super snel overbrugd. 2 uur na de start zijn we er bijna. De tochtleider Paolo stuur een deel naar een strand je om uit te stappen. Wij gaan nog een  halve km verder. Wel door een heel onstuimig stuk water. Hier slaat bij mij de eerste golf naar binnen. Weg droge voeten. Ook een Italiaanse kajaker gaat hier om. Om de hoek in een windluwe baai gaan we aan wal. Onze kano moest met een andere houten kajak naar het afgesloten terrein van het verhuur bedrijf dat ons ontvangt.  (De eigenaar Herman, heeft zelf n.l. ook een houten kajak en dat scheept hier wel ontzag). Vlot naar boven, waar we in de olijfgaard de tenten bouwen.

Camping bij Malcesesine

De lucht wordt al wat drijgender. Dan onder, bij Herman de lunch. We zijn net klaar al het begint te spetteren.  We lopen naar de tent. Daar zit ik nu te schrijven. Boven ons een knetterend onweer en stromende regen valt op de tent.

Regen op de tent

Strak om 7 uur wat eten en dan vroeg slapen. Vannacht wordt ook onweer voorspeld.

1. Sytske:
    28 juni 2022
    Goed te lezen dat jullie er op tijd waren. En inderdaad vanavond en vannacht voorspelt niet veel goeds. Fijne avond!!
  2. Wim Verhoog:
    28 juni 2022
    Slaap lekker met weinig onweer en geen bomenzager
  3. Sylvia Van t oever:
    29 juni 2022
    Jeetje wat een groot avontuur beleefd .
    Vandaag hopelijk minder harde wind. Wat leuk om zo op de hoogte te blijven.