9 en 10 sept

10 september 2021 - Malchiner See, Duitsland

Net na zonsondergang vaar ik met Jaap en stukje in de hoop een bever te zien.  Na ong. een km. zie ik wat bewegen voor de oever. We laten de kano geruisloos door glijden. Jawel een grote bever zwemt rustig naar de overkant op z'n 3 meter voor de boot. Als we terugvaren laat hij of zij zich nogmaals zien en met een harde klap van z'n staart op het water neemt hij afscheid.
Het is stik donker als we weer terug zijn. De hemel verlicht door duizenden sterren en een Melkweg.

9 september 26 gr zon. Weinig wind

Ochten gloren

Als we alles ingepakt hebben gaan we het water op. We zijn ver uit de eesten. Het is de bedoeling om als een groep het grote meer op te gaan. We varen lekker rustig richting meer. Nemen af n toe een kijkje op een van de vele mooie pet plassen.

Petplas

Ook volgen we een paar keer een meander van de rivier i.p.v. rechtdoor. Al met al komen we toch nog vlak voor de groep aan bij de pauze plaats aan de rand van het meer. Hier is een voetveer en een viswinkeltje. We kopen daar wat lekkers. Nu nog 6 km. Over het meer naar Sonnendorf. Een camping aan het meer.  's Avonds een schitterende

Ochtend over het meer

zonsondergang die we vanuit het restaurantje, waar we eten, kunnen zien.
Midden in de nacht hoor ik nog wat reeën blaffen.

10 sept half bewolkt 24 gr. Drukkend.
Om half 7 wordt  ik wakker. De lucht is een groot vogel orkest. Ganzen en kraanvogels vliegen in grote getale over. Wijnand neemt een bad.

Wijnand neemt zijn ochtend bad.

Op het veld naast onze tent zie ik 6 reeën lopen. De zon verdrijft de wolken. We ontbijten met verse broodjes.

Jaap met broodhes

Inpakken en weer het grote water op.

Over het meer naar Malchin

Om half tien varen we nu met zijn allen het grote meer op. Dit doen we voor de veiligheid. Als er iemand om gaat of problemen krijgt is er altijd hulp nabij. Net voor het middag uur zien we onze 2e ijsvogel. Vlak voor we onze middag stop maken in Malchin. Van hier nog 14 km. We varen langs tientallen oude boothuizen.

Boothuizen Malchin

Wellicht nog van voor die Wende. 1989. Nu verder een mooi kanaal af tot de Malchiner see. Ook hier gaan we gezamenlijk. Half vier komen we aan in Seedorf. Bek af. We hebben het hele stuk zonder pauzes gevaren. Op het tentenveld rust koffie en een hete douche. Daara is er fut genoeg om de tent te bouwen. Eten te koken. En dit verslagje met de foto's te maken. Vanavond wachten we maar af. Het is broeierig. Dus een onweersbuitje kunnen we wel verwachten.

1. Alex Mastwijk:
    11 september 2021
    Heerlijk om dit via je verhaal en foto’s mee te mogen beleven.