Rome.

10 april 2019 - Rome, Italië

10 april 21 gr regen later zon 12 km.

We ontbijten op de kamer. Daarna op de fiets naar het Vatikaan en omgeving. Onderweg begon de regen, die steeds steviger werd. We gaan met een georganiseerde tour door het museum en de Sixtijnse kapel. Daarna kunnen we vrij de St Pieter in.

Pietersplein

Voordat we binnen zijn, zijn we klets nat. We moesten in de stromende regen wachten. Al met al hebben we 1,5 uur werk om binnen te staan. Nu nog de oortjes voor de info en dan kunnen we. We lopen of beter schuifelen door de zalen en gangen met beelden en andere kunst.

Mosaiek Minerva

Uiteindelijk komen we in de Sixtijnse kapel. Dit was voor mij de grootste wens. Dat was ook het indrukwekkenste deel. Prachtig die schilderingen van Leonardo da Vincy.

Plafond sixtijnse kapel

We lopen daarna samen de St. Pieter binnen. Groooooot en over de top wat kunst en versieringen betreft. Maar wat een kunstwerk om zo,n gebouw te kunnen maken. Eenmaal buiten stikken we van de honger.

Zwitserse garde

Op een rustig plekje eten we de klaargemaakte boterhammen op. Het begint weer te regenen. Dus tijd voor koffie. Als het droog is stappen we op. Langs het kasteel over de brug. Langs het mousoleum van Augustus. Dan de trinita del monti en als laatste de Trevi fontijn.

Trevi fontijn

Nou daar waren we niet samen. Er was geen straatsteen meer te zien. Weg van dat cirkus, terug naar de kamer. Genoeg mensen gezien vandaag. We gaan straks lekker Italiaans eten in het kleine zaakje achter ons verblijf.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maaike Maaijen:
    10 april 2019
    Toch naar de sixtijnse kapel geweest dus! Super. Morgen Colosseum?
  2. Henk en Renske:
    11 april 2019
    Haha, je wil het eens gezien hebben he maar geef ons de rust van de natuur maar!! Jullie ervaren dat ook zo lees ik. Heel veel plezier.