Dag 6 en 7 Koblenz Bingen Lorsch

21 mei 2018 - Lorsch, Duitsland

20 mei. Koblenz - Bingen. 68 km 3 op de fiets.Deutsche eck Koblenz

We zijn vroeg wakker. Tegen 7 zitten we voor de tent aan het ontbijt. 8 uur zijn we klaar voir vertrek. De etappe is ongeveer 2 km naar de kade aan de overkant van de Moezel. Hier vertrekken de boten naar o.a. Bingen en Rüdesheim. Wij kopen kaartjes voor de Goethe een raderboot die om 9.00 uur vertrekt. De boot stopt regelmatig om passagiers op te pikken en af te laten stappen. We zitten in de zon op het voordek en laten alle kastelen  en uitzichten langs glijden. We maken koffie, thee of een boterham en zijn zo super lui. De boot gaat langzamer dan gepland en loopt 45 min. vertraging op. Na 2 begint de lucht donker te worden. Ik zie een lichtflits boven de bergen en even later zitten we in een stortbui. Wij lekker droog. Die arme fietsers op de oever niet. We zien Bob, een Amsterdammer die vannacht naast ons stond en onderweg is naar zijn dochter in Stuttgart rijden met zijn oranje tassen.  Tegen 4 komen we in Bingen. Het is bijna droog. Maar de lucht ziet er slecht uit. Al snel vinden we een hotel. We hadden geen berichten via warm showers ontvangen. Wij zijn blij. Nu regent het weer en we zitten niet in de tent. Luxe maar comfortabel.

,s avonds aan de overkant uit eten bij rest. Posthof. We waren als een van de eerste. Wil iets met gerookte zalm en in Kasespätzele mit salat. Het stond zo op tafel en was heerlijk. Kater een ijsje toe besteld. Maar na 20 min nog niets. Nog een keer herinnerd, o,ja, vergeten. Nog een kwartier gewacht. Toen vonden we het genoeg. Opgestaan en afgerekend. Wilt u geen ijs meer, was de vraag. Neen die trek is nu wel over. Sorry kon er niet af.

21 mei. Bingen - Lorsch 99 km.

Vanuit Bingen vertrekken we om 8.30 uur. Heerlijk zonnig weer. We gaan vrijwel direct van de Rijn af. Eigenlijk snijden we een hele lus af. We rijden de hele dag hoofdzakelijk tussen de akkers met graan en andere opkomende gewassen. De vogels fluiten dat het een lust is. Merels, Lijsters, Nachtegalen, Leeuweriken en noem maar op. Een heerlijke rit. Het wordt wel warm 26 gr. Naar de wind is stevig uit het oosten. Arme wij. Wij moesten de hele dag die richting op.

Ik rij dan op kop en Wil achter me wat uit de wind. Bij Niersheim komen we weer bij de Rijn en varen we over. We zijn net op tijd want achter ons gaat de slagboom dicht. Aan de overkant vervolgen we de rit, door ongeveer gelijk landschap. Zo komen we net na 5 uur aan in Lorsch. Als onderkomen hebben we een prima appartement. Appartement LorschLangs de route. We nemen en douche. Wil kookt van de restjes een maal en de oude baas die deze ruimte verhuurd heeft nog een pot heerlijke kersen yoghurt. Ook vandaag zijn alle winkels dicht. Tweede Pinksterdag. Morgen kunnen we vanaf 6 uur bij de bakker hiernaast terecht.

Plan voor morgen. 40 km naar Heidelberg op het gemak de stad bekijken en dan langs de Neckar verder.