Dag 9 van Montmedey naar Verdun. 66 km.

26 september 2017 - Verdun, Frankrijk

Vanmorgen was het iets minder vochtig dan anders, misschien doordat we nu hoger zitten op de berg in een dal blijft het langer mistig.  We pakjen in en rijden stijl naar beneden het stadje in. Kopen op de markt wat groenten en bij de Lidl, ook die is hier, vullen we onze mondvoorraad aan. Op de pedalen. Wil in de klimstandWe hebben een flink stuk te gaan en er zitten een paar stevige klimmentjes bij. Dat bleken er een stuk of 4 te zijn. Ongeveer 150 tot 200 omhoog. De laatste zelfs 10%. Maar onze klimspieren worden steeds sterker. We genieten van de omgeving en van de steeds mooier kleurende bomen. Net voorbij Brandenville is het echt mooi zie foto met Wil.

We komen na de afdaling in het Maasdal. Het maasdal voor VerdunJa die loopt hier nog steeds. Overmorgen wordt het de Moezel. We komen al vroeg 3 uur aan in Verdun. Die 65 km zijn heel vlot gedaan gemiddeld dik boven de 10 km per uur incl rusten. Bij de jeugd herberg een tegenvaller. De is gesloten. Op Google maps een B&B gezocht en gevonden. We rijdrn daar heen en jawel we kunnen 1 nacht terecht. Daar gaat onze rustdag. Nu gaan we morgen de citadel enz bekijken en daarna een kleine 40 km verder. Daar is een camping en een B&B. Dus dat moet lukken.

1. Henk en Renske:
    26 september 2017
    Zou je dan dit keer niet even vooraf boeken?
  2. Alida Van Rijn:
    26 september 2017
    Dat is ook het avontuur.