Dag 17 van Gray naar Argilly ,88 km.

4 oktober 2017 - Argilly, Frankrijk

Om half acht rijden we Gray uit. Het is behoorlijk fris. We rijden langs de Saone en de tussenliggende kanaaltjes. Onder weg spreken we een ouder Fries stel die met hun oude vrachtbootje, omgebouwd als woonboot, in de sluis komen waar wij even pauze houden. We rijden vandaag stevig door want de afstand is ongeveer 82 km. Zo hebben we mooie stukken door uitgestrekte eiken bossen. Ook een wegafsluiting. De brug over de rivier bij Lamarche was afgesloten. Echter een vriendelijk gezicht doet veel en we mogen lopend onder de steigers door Net na de middag komen we bij Aiserry het zelfde tegen. Nu moeten we wel omrijden. We komen later uit bij het klooster dat we wilden bezoeken. Dat viel tegen. Een modern geheel met een winkel waar de monniken veel te veel voor hun waar wilden hebben. Dus even het toilet bezocht, zijn we niet helemaal voor nop geweest. Nu nog een stuk van 8 km. Het meest door het bos. Om kwart over 4 rijden we bij de geboekte chambre d,hotel het erf op. Keurig net we hebben ons eigen gebouw. Lekker douchen wat eten en vroeg naar bed. We zijn allebei behoorlijk afgepeigerd. Het is 88 km geworden met een beetje klimmen en dalen. Vandaag geen foto's want ik heb hier een hele trage verbinding. Misschien morgen beter.