Voorbereidingen voor ons vertrek 28 mei a.s.

20 mei 2017 - Stolwijk, Nederland

Het was een half jaar stil rond ons, wat reizen betreft. Maar over een week gaan we weer op pad. Deze keer niet op de fiets maar op een boot.  De Plancius zie de foto, 28 mei varen we vanuit Vlissingen naar het hoge noorden. We hopen op 8 juni in Spitsbergen aan te komen.

planciusOnder weg doen we Fair Isle aan een klein eilandje boven Schotland , maar groot wat betreft bewoners 60 mensen en vele tienduizenden vogels. Meeuwen, papegaaiduikers, Jan van Genten, alken en koeten en noem maar op.

Van hier varen we door naar Jan Maijen. Een vulkanisch eiland ten noorden van IJsland. De bewoning bestaat uit enkele mensen van het weerstation en een paar militairen van Noorwegen. Hier gaan we zo mogelijk aan land, net als in 1614,  toen Jan Maijen het ontdekte. Daarna varen we verder noordwaarts naar Spitsbergen. Daar zullen we wel internet mogelijkheid hebben en kunnen jullie foto's en verhalen verwachten. Dus vanaf 8 juni. Wil en ik blijven daar nog 6 dagen op de camping voordat we terug vliegen. Dus hou de mail in de gaten.

1. Henk en Renske:
    20 mei 2017
    Wij gaan jullie graag weer volgen. Onze vakantie naar Schotland kan helaas niet door gaan dus liften we graag op jullie reisverhalen mee. Heel veel plezier en ook graag heel veel foto's maken.
  2. Lenie:
    20 mei 2017
    We gaan jullie weer volgen.
    Een heel goede reis gewenst!
  3. Joosje Horstink:
    20 mei 2017
    Mooie reis toegewenst Wil en Abe! Ben nu al benieuwd naar de foto's!
  4. Nicolette:
    21 mei 2017
    ja dat wil ik weer meemaken
  5. Mieke Docter:
    21 mei 2017
    Leuk om jullie reis zo op afstand mee te maken! Fijne reis!
  6. Kitty:
    21 mei 2017
    Ha leuk; fijne reis gewenst! En goede zeebenen... Ik verheug me al weer op mooie foto's. Hartelijke groet ook namens Wil, Kitty
  7. Els kwink:
    21 mei 2017
    Fijne reis,ben benieuwd naar de verhalen.
  8. Alida Van Rijn:
    21 mei 2017
    Veel plezier en een goede reis gewenst
  9. Sytske:
    22 mei 2017
    Veel plezier, goede vaart, mooie dagen en groet van een Maaijen aan Maijen! ciao
  10. Petra:
    22 mei 2017
    Dat belooft weer een heel bijzondere reis te worden. Ben erg benieuwd naar je verslagen en foto's. (Is Jan toevallig een verre voorvader?)
    Goede reis!
  11. Gerry vermunt: