3 en 4 sept.

4 september 2021 - Anklam, Duitsland

Vrijdag  3 sept. We vertrekken om 7,30 uur. De auto zit vol.  Hebben een meerijder, Ester uit Amsterdam is gisterenavond al bij ons gebracht. Zij rijdt mee. De reis verloopt rustig en goed. 3 keer opgeladen bij een snellader. Mooi de tijd voor pauze. Bij de tweede stop er een dikke Audi van een Noor naast me. I sluit aan en start de paal. Na een half uurtje gaan we weer naar de auto. De Noor bleek een Nederlander te zijn die in Noorwegen woont. Ik denk dat ik iets fout gedaan heb, zegt hij. Volgens hem zou ik opladen op zijn kosten. Ik check het met mijn pasje. Alles in orde. Hij had wel wat verkeerd gedaan en na een half uur had hij nog niets geladen. Wij waren vol.

Auto bij laadpaal

Tegen 7 uur zijn we in Anklam. Tentje bouwen eten en op tijd naar bed.  Het is wel een stuk eerder donker dan in juni, de normale tijd dat deze tocht wordt gevaren, maar corona gooit alles door elkaar.
Zaterdag 4 sept. Hert is half drie in de nacht. Ik wordt wakker voor een sanitair uitstapje. Maar als ik even wakker lig hoor ik in de verte de edelherten burlen. Tegen 7 roept een kraanvogel, een heerlijke vervanger van de wekker. We staan rustig op. Het uitstapje naar het washok wordt versierd met overtrekkende kraanvogels. Samen wandelen we naar het centrum van Anklam. De auto staat daar aan de paal maar moet voor 8 weggehaald worden.

Kraanvogels 2 Kraanvolgels vlucht.

Dan gaat het betaald parkeren in. Tegen 10 rijden we alle auto's naar het eindpunt in Malchim. Onderweg langs de prachtige route zie ik 2 reeën en een grote groep kraanvogels.  Ik rij ook weer terug met 3 personen. Mijn auto blijft in Anklam en wordt eind van de tocht opgehaald. s' Middags stappen in de boot. Met Roy en Jaap varen we 4 km. stroomopwaarts. Daar stappen we uit en lopen nog een klein stukje naar een begraafplaats uit de Vikingtijd.

Grafstenen 2 Grafstenen

Gelegen op een zandduin z'n 10m boven de omgeving. Een prachtige omgeving. Met veel insecten en planten. 5 uur zijn we terug. Wil kookt een simpel groente potje. Lekkere yoghurt toe. Morgen gaan we aan de tocht beginnen.

1. Henk en Renske:
    4 september 2021
    Heel veel plezier maar weer. Maak er weer een fijne tijd van.we volgen jullie graag en genieten mooi mee. Wij momenteel in Bretagne.
  2. Sylvia Van t oever:
    4 september 2021
    Wat leuk om zo op de hoogte te blijven. Wij kwamen van de zomer eerder terug. De kanker zit nu in alle twee haar longen van Angelina. Ze is weer bezig met een kuur om de drie weken. Heel veel vaar plezier met elkaar. Doe iedereen de groetjes.
  3. Rik Vierstraete:
    4 september 2021
    Leuk om jullie verhaal te lezen, geniet maar.